vinkelina
Trådstartare
Märkte för någon dag sedan att min häst har fått små "knölar" i huden, De är inte irriterade och hon tycks ej bry sig om att jag klämmer på dem. ser lite ut som uppsvällda myggbett, de största är kanske nån cm i diameter, men de flesta runt ½ cm stora. Tror ej att det är insekstbett då vi ännu har så kallt här, bor rätt långt norrut.
Börjar fundera hur proteinknölar ser ut. Vi har flyttat för 6 veckor sedan och då bytt hö. Dessutom fick hon på tok för mycket hö de första veckorna, närmare 17 kg och hon skall ha ca 9. bättre att testa med torrhö?
Reaktion på torven? stått på spån tidigare.
Iom att hon själv inte bryr sig om det så tänkte jag avvakta, hon visar så tydligt om det är ok att man rör nått som är obehagligt/gör ont.
Börjar fundera hur proteinknölar ser ut. Vi har flyttat för 6 veckor sedan och då bytt hö. Dessutom fick hon på tok för mycket hö de första veckorna, närmare 17 kg och hon skall ha ca 9. bättre att testa med torrhö?
Reaktion på torven? stått på spån tidigare.
Iom att hon själv inte bryr sig om det så tänkte jag avvakta, hon visar så tydligt om det är ok att man rör nått som är obehagligt/gör ont.