Knöl vid örat - tumör?

zanque

Trådstartare
Upptäckte idag att min häst har en knöl på huvudet presic under/intill örat. den är som en en krona och ganska hård, känns som en muskelknuta, men den ligger lixom löst innanför huden.... Någon som vet vad det kan vara? Jag är lite nojjig och tror alltid det värsta :o men skulle det kunna vara en tumör? Ingen i stallet visste vad det var, ingen reagera heller på att det kunde vara något allvraligt. Jag har inte känt det förut vad jag kan komma på. Hon ömmade ingenting när jag tryckte på den, hon tyckte snarare det var skönt för hon blunda och sänkte huvudet och lät mej trycka och känna. Finns heller inget sår...

Hur vanligt är det att hästar får tumörer?

Liknande trådar

Hundhälsa Klappade min lilla valp och kände något underligt på hans rygg, han har en seg knöl ca 2-3 cm bakom skulderbladen strax bredvid...
Svar
4
· Visningar
6 480
Hästvård Hej, jag har ett piggt ungsto på fem år, hon har varit lite förkyld och haft genomskinligt snor och haft hosta inne i ridhuset. Hon hade...
Svar
3
· Visningar
1 532
Senast: wrangler
·
I
Hästvård det är precis vad min häst har, eller ja knöl är det inte utan känns nästan som en vätske fylld blåsa men stor. ca en dec längd och...
Svar
5
· Visningar
889
Senast: iceland
·
Hästvård När jag skulle ta ut min häst på en ridtur för tre veckor sedan så stapplade hon till precis utanför stallet. Jag gick lite med henne...
Svar
1
· Visningar
4 165
Senast: Mitrolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30