Knöl på hasen

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare DakotasPride
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 407
D

DakotasPride

Hej.
Jag har ett fullblod som är fyra år. Han har en knöl på ena hasem, den sitter mitt fram mot knät. Lite mindre än en pingisboll, den är hård (ben?) Andra hasen är in. Han är ohalt på böjprov, ingen stelhet, tar lika stor kliv med bägge bak. Pigg o arbetsvillig att rida, hoppar med väldigt fina bakben.
Vad kan knölen bero på?

Sv: Knöl på hasen

Det är inte en gammal skada bara? Låter som det skulle kunna vara ett vanligt överben.Har inte hästen ont av det så är det nog inte så mycket att bekymra sig om..

Sv: Knöl på hasen

oj jag missade nästan en hel mening :o skule stå att andra hasen är helt ren.

Skogstroll > Jag hoppas att det är så, har suttit o läst om spatt o är orolig att det ska vara det.

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
11
· Visningar
1 102
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 136
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Ceta
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 023
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka