Sv: knöl på bogen?
Ägarna säger att knölen alltid funnits där och jag har inte råd att slänga ut pengar på en veterinär undersökning för tillfälllet
Har du inte RÅD?
Är du medveten om hur mkt det kostar att föda upp ett föl (Även om man betäcker med grannens hingst. Antar att du inte har råd med riktig betäckning heller?!!
) ?
Om du inte har råd med detta, hur ska du ha råd med veterinärkontrollerna som man måste göra när hästen är dräktig?
Vad gör du om din häst blir sjuk på något annat sätt?
Hur har du råd med allt extra foder osv som hästen kräver?
Och en sak till, jag beter mej inte idiotiskt på något sätt utan jag tycker snarare att jag var lite smart att försöka ta reda på vad knölen skulle kunna vara istället för att hoppas på det bästa
Var ser du smartheten?
Du ställer en fråga på buke om vad det kan vara, men du är ju inte ett dugg intresserad av att följa upp det, eller strunta i denna hingsten.
eftersom jag märker att du som många andra är imot varmblod så tänker jag inte lyssna och jag har sagt det inna och säger det igen att har ni inget att säga om knölen på BOGEN och ingen förbannad cysta så tycker jag fint att ni kan ta ur tummen ur röven och klicka bort från min tråd, tack.
Hur gammal är du egentligen?
Tycker du ska ta hjälp av en kunnig vuxen i valet att välja hingst istället för "grannen" som uppenbarligen även denne är okunnig.
Åh vad jag önskade att folk kunde ta ur tummen ur röven och tänka på annat än pengar och sluta lägga sej i det dom inte har att göra det.
Och kanske ta reda på vad uttrycket "tummen ur röven" betyder eftersom du så flitigt använder det. Felaktigt.
De finns de som betäcker hej vilt men vad är det som säger att jag gör det?
Det räcker med att läsa din tråd.
Om det är så att du verkligen tänkt igenom betäckningen - varför inte överbevisa fördomarna?
Berätta om valet av hingst till just ditt sto, så "wannabe experter" kan ta del av din sk kunnighet.
Jag är iaf väldigt intresserad av att höra varför du väljer att betäcka ditt vbl sto med en osedd arab för JAG har aldrig varit med om att någon som betäckt på det viset har gjort det med en vettig tanke bakom det hela.
Därav fördomarna!