Daff
Trådstartare
Min sambo köpte för nästan 3 år sen en 140 cm säng på Ikea. Den har har vi båda sovit i sedan dess, med undantag för 6 månader. Sängen har nu börjat knarra när man vänder sig i den eller när man stiger upp. Känns inte alls kul, det är faktiskt riktigt störande ibland. 
Sambon tror att detta beror på att sängen är köpt efter hans vikt, som är ca 20 kg mindre än min vikt, han väger ungefär 60 kg. Kan det bero bara på detta att den har börjat knarra? Är det i så fall så att man inte får lov att gå upp i vikt efter att sängen är köpt? Vad gör man i så fall om man blir gravid, sover på golvet ?
Sängen kostade ca 7000 kr med bäddmadrass, och det ska vara 25-års garanti.
Finns det något man kan göra åt knarrandet? Är det någon mer som varit med om att Ikea sängar har börjat knarra?
Anette
Sambon tror att detta beror på att sängen är köpt efter hans vikt, som är ca 20 kg mindre än min vikt, han väger ungefär 60 kg. Kan det bero bara på detta att den har börjat knarra? Är det i så fall så att man inte får lov att gå upp i vikt efter att sängen är köpt? Vad gör man i så fall om man blir gravid, sover på golvet ?
Sängen kostade ca 7000 kr med bäddmadrass, och det ska vara 25-års garanti.
Finns det något man kan göra åt knarrandet? Är det någon mer som varit med om att Ikea sängar har börjat knarra?
Anette