Knäpper vid hovkratsning

C

Coffeaclub

Nån som vet vad som kan vara orsaken till att det knäpper till när jag lyfter bakhoven på min ena häst. Han veterinärbesiktigades i slutet av februari utan en enda anmärkning.. :confused:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Knäpper vid hovkratsning

det gör det på en av mina hästar också!
men jag vet inte heller varför, om det är nåt att bry sig om.

Konstigt...men det är bara ibland. Nyss när jag var ute i stallet och gjorde iordning honom så knäppte det inte när jag lyfte benet...

Han verkar ju inte ha ont, inte är han svullen eller varm heller...

Det knäpper i mina knän när jag böjer dem ibland, har ngt med leden att göra om jag inte minns fel

Hehe..det gör det på mig med... :D Undrar bara om det är nåt som min pålle kan få ont av, han kan ju liksom inte säga nåt. Det märks ju först om han blir varm, svullen eller halt. Det behöver ju inte vara nåt farligt....men man vet ju aldrig..

Har hört att klickljud inte behöver vara farliga. Vissa hästar knäpper det i benen på när man rider ibland. Vet själv att man ibland kan få knät eller höften lite ur led så det knäpper till när den åker tillbaka liksom.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 483
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har googlat mig till att jag förmodligen har nån inklämningsåkomma i axeln. Det började kännas av i våras och nu kan jag knappt ta...
2
Svar
23
· Visningar
1 653
Senast: Karfitsa
·
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 855
Senast: Linda_A
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 934
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar