Knästöd vid artros?

bettysmatte

Trådstartare
Mamma har artros i ett knä och får ont när hon går. Hon har varit i kontakt med läkare och fått konstaterat artros för några år sedan. Jag vet att hon har haft någon typ av knästöd som spändes fast, men hon gillade aldrig det och tyckte i princip att det var värre med stödet än utan. Men det måste ju finnas fler varianter, eller? Någon som har erfarenhet av knäartros och som har förslag på ett bra stöd som kan underlätta vid promenader, osv :) ?
 
Mamma har artros i ett knä och får ont när hon går. Hon har varit i kontakt med läkare och fått konstaterat artros för några år sedan. Jag vet att hon har haft någon typ av knästöd som spändes fast, men hon gillade aldrig det och tyckte i princip att det var värre med stödet än utan. Men det måste ju finnas fler varianter, eller? Någon som har erfarenhet av knäartros och som har förslag på ett bra stöd som kan underlätta vid promenader, osv :) ?
Har inga förslag på stöd. Det som hjälpt mig är enkla övningar som sjukgymnast kan hjälpa till med alternativt Google. Tar inte många dagar innan smärtan minskar om man gör övningarna regelbundet :)
 
Har inga förslag på stöd. Det som hjälpt mig är enkla övningar som sjukgymnast kan hjälpa till med alternativt Google. Tar inte många dagar innan smärtan minskar om man gör övningarna regelbundet :)
Hon har gått på någon typ av "artrosskola" för några år sedan men jag tror tyvärr inte att hon fortsatt övningar därifrån. Ska pusha henne att ta kontakt med sjukgymnast igen :) !
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 737
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 663
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 629
Kropp & Själ Jag har börjat inse att jag inte riktigt kan hantera det här med Corona och allt som händer i världen just nu. Att jag inte är ensam som...
Svar
16
· Visningar
2 179
Senast: Hippocampus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp