Knäckebröd i kartong-endast till djur

Hastflickan

Trådstartare
Jag köper som många andra, kartonger med trasiga knäckebröd från knäckebrödstillverkare till hästarna och getterna. På kartongen står det "Endast till djur" Nu till min fråga; Varför? Varför endast till djur? Är det för att vi människor inte ska börja köpa sånna billiga kartonger och äta själva (så de går i förlust)? Det är då det ända vettiga som jag kan komma på. Hade det varit någonting farligt skulle ju djuren inte få äta det heller. Jag har ätit det knäckebrödet i mängder, många gånger. Och det blir då inte jag dålig av :p
 
De kan inte (och vill säkert inte med tanke på kostnaderna) garantera livsmedelskvalitet.
Samtidigt så har djurfodertillverkare samma hygienkrav på sig som livsmedelstillverkare, och skall även kunna garantera det näringsinnehåll som man angivit på förpackningen, på samma sätt som för livsmedel.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 434
Senast: _Taggis_
·
Hundhälsa Finns ju en allmän fodertråd, men tänkte att det här behövde en egen tråd och struktur. Om det är fel ber jag om ursäkt! Sheltievalp på...
Svar
7
· Visningar
2 253
Senast: Lillebjörn
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 324
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 329
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp