Knäckebröd till kanin

Sv: Knäckebröd till kanin

jag ger henne bra knäckebröd t ex sport. Hon får pellest och gräs/hö och fiber som tillsätter i pelletsen(de behövs)

Även de knäckebröd sorter som du nämner inehåller socker och fett som inte är bra för kaniner.
Om du tänker på hennes hälsa bör du faktiskt undvika knäckebröd eller bara ge någon gång ibland som godis. Tro mig.

visst bröd får hon inte alls så ofta, men hon gillar det. och det innehåller inget socker i det jag ger

Tja, när man inte längre kan ana ryggraden, när kaninen i stor sätt endast består av fett/valkar så tja, då tycker jag att de är feta. :p
Hade två kaniner som jag fick som var otroligt feta, hade stooora hakpåsar och de hade endast fått havre att äta, och maaassor :p så det var inte så konstigt.

Min ena kanin har en hakpåse. Men hon mår prima! Hakpåsar brukar dom ju få för att dom är tjocka men det kan också gå i släckten som det gör på min kanin. Hon stör sej inte på sin hakpåse mer än att hon inte kan putsa sej lika bra på huvudet men det går och hon får kämpa lite grand :) Men som sagt: Hon mår jättebra och njuter av livet som en kanin och är ute med sin kaninkompis i deras hage och springer hela dagarna! :D

Jag har en kanin som är 15 år och en som är 4år. Mina kaniner brukar få dela på ca 1 knäckebröd varannan dag ungefär.. visste inte att det inte var bra för dom att äta:o
Kanin hanen som är 15år behöver ju ha mat som är mycket vitaminer och sånt i. Han är ju smal pga. av åldern. Nån som vet nån bra mat för kaniner som behöver "Lägga på sig lite"?

Liknande trådar

Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 295
Senast: Puffindog
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 022
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 202
Senast: Maniac123
·
Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 874
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar