klumpig/otursdrabbad häst.

Remix

Trådstartare
Hej!
Ponnyn har gjort illa sig igen! hon var svullen i ena bakbenet och hade en lång reva. Hon är väldigt duktig på att göra illa sig/trampa på sig själv.
Ända från hovspettsen till ljumsken kan hon ha gjort illa sig. Någon som har tips på skydd eller något förebyggande?
/Natalie

Sv: klumpig/otursdrabbad häst.

Hej!

Efter att själv ha haft en sån oturshäst kan kan bara ge 2 råd:
Sälj hästen innan plånboken är tom
eller:
Packa in hela hästen i bomull, se till att den inte träffar nånting farligt (var det nu skulle vara ..) ..

Nej, allvarligt talat.. Kan inte ge några direkta tips, tyvärr. Tvätta såret kanske? och håll uppsikt?

/ Lavinia, vars oturshäst tills slut slapp fler otursfall..

Sv: klumpig/otursdrabbad häst.

Sälja henne kommer jag ALDRIG göra. :love:
Men hon har sår nästan varenda dag och även om hon står i stallgången lyckas hon kliva på sig själv och få sår/svullnader eller liknande. :crazy: men tack för bomullstipset haha ;)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 782
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 890
Senast: Stereo
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 685
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka