klubbtävlingar

Sv: klubbtävlingar

jag brukar ha de vanlliga tävlingskläderna på mig, fasst jag kan inte påstå att jag tävlar klubbtävling särskilt ofta.

Dom gångerna jag varit med har jag haft beige eller vita ridbyxor och mörkblå/svart tröja. Jag har varit den enda... för resten har haft full tävlingsutrustning, även dom som inte tävlar annars. Så är det hos oss, alla "ska" ha full tävlingsutrustning...suck

*kl*

Jag hör på mina tävlingsridbyxor, stövlar, sporrar, tävlingsskjorta och antingen kavaj eller svart v-ringad tröja. Hästen har schabrak i samma färg som ridbyxorna och förstås flätad man.

jag har på mig vita ridbyxor o min kavaj, den har nu blivit förliten så tror jag ska ut o köpa en ny........
sedan har jag putsat skorna o chapsen o borstat av hjälmen....
ska skaffa vita handskar om de inte e för dyra, jag e så himla snål....:D:D:D

Fast du dt här är jue dressyrforumet :smirk::D Dt borde du väl veta :angel::D VÄLDIGT OT men ska du tävla lite loaklt med Misse DÅ?

Jaja, kan väl lägga till det endå :D Ja det ska jag nog, men ta det på PM så vi inte kapar tråden... :angel: ;) Haha Misse, jaaa :angel:

När det är klubbdressyr har jag alltid vitt schabrak, ridbyxor, plastrong och kavaj och så.
Det hör lixom till :D

*KL*

Tävlar ytterst sällan klubbtävlingar, men när jag gör det så är det i allmänhet med unghästar som inte startat så många gånger (kanske inte alls) förut. Kör därför med "hela kittet", full tävlingsmundering, flätor, mm. Vill att det ska vara exakt som en vanlig tävling, gör samma förberedelser och "leker" riktig tävling helt enkelt. Hästen vet ju inte skillnaden, så...

Ska dock göra ett undantag nu om några veckor. Har tänkt starta min gamla, pensionerade, tävlingsponny (23 år har han hunnit bli) på klubbmästerskapet för skojs skull och då blir det faktiskt marinblå v-ringad lammullströja istället för kavajen som :o hrmm... börjat strama oroväckande mycket. (Dumma kavaj som hänger i garderoben och krymper. :mad:)

Alltid vita ridbyxor och en snygg mörk (ej pösig) tröja. Alltid sporrar och hjälm och nyputsade ridstövlar.

Vi klubbmästerskap kör jag hela kittet inkl kavaj.

kör med vanliga ridkläder , brukar låna klubbtröja då jag inte har någon . har inte ett par vita ridbyxor , kavaj så jag kör det vanliga . Hästen får dock vitt schabrak och knoppar , när vi kör KM ;)

Endast tävlingsklädd om det är KM i dressyr, inte annars.

Jag ska starta klubb med min nu i helgen, kommer att ha på min svarta ridbyxor och en svart mer åtsittande tjocktröja (jacka), har en skumt brun färgad sadel och vita ridbyxor till den skulle se sjukt ut, får vänta med det tills jag har en svart sadel :angel: men tävlar så sällan så det gör mig inget.

Knoppar går det inte att få på herren, kanske en fin fläta :D

vi har ju bara km o då är det hela kittet som gäller, står även i proppen. Ser så hafsigt ut annars.

*kl*

Jag klär alltid upp mig oavsett status på tävlingen. Jag gillar att se prydlig ut nar jag rider och tar alla tillfällen som ges att få klä upp mig och hästen :D

Jag brukar köra med mina vanliga ridkläder, men jag brukar se till att tvätta dem innan ;)

Liknande trådar

Tävling Sitter och tittar på V75 och i avd 3 så körs häst med nummer 1 av en idiot. Och studion går BANANAS och skäller i 5 min om hur korkad...
Svar
3
· Visningar
1 626
Senast: BornAgain
·
Dressyr Tja. Ska nu börja tävla storhäst, regionalt, i dressyr. Visst är det ok att ha mörka ridbyxor? Hur är det med kavaj? Är det ok att ta en...
Svar
11
· Visningar
1 980
Senast: Ramona
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 365
Senast: super
·
Fordon Jag har en mopedbil js60, den var på service för en vecka sedan där allt kollades etc. Men idah när jag åkte hemifrån (-18) så började...
Svar
5
· Visningar
564
Senast: Tranan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix