klubbtävlingar

S

__Stilett__

vad har ni på er på klubbtävlingar?

kör ni hela kitten med vita ridbyxor o kavaj etc..
eller inget av det eller ngt?

Sv: klubbtävlingar

Ibland så tar jag hela kitten men ibland även klubbtröja å polo ist för kavjen å dt:idea::D Men vita ridbyxor har jag då alltid :D

Jag brukar ha mina vanliga ridkläder, rentvättade och någon lite finare tröja som inte är stor och pösig eller så.

Alltid full tävlingsmundering lr näst intill! Man ska träna tävlingslikt för att bli en bra tävlingsryttare;)

Jag har haft på mig ljusbeige ridbyxor och mörk tröja. Tycker att det är snyggt med ljusa byxor som kontrasterar mot sadeln. Till höstens klubbisar blir det dock vita byxor, ljus polo och mörkblå tröja över.

Särskild klubbtröja har jag inte och jag tycker inte det är nödvändigt med full tävlingsutstyrsel eller flätat/knoppad man på hästen. Dock bör man se hel och ren ut, putsat ordentligt på hästen och gjort rent utrustnungen.

Knapplån.

För mig som äger en komplett tävlingsutstyrsel är det självklart att använda den även på klubbtävling om jag skulle vara med på en sådan. Det som är bra är att de som ännu inte har börjat tävla kan känna hur det är och inte behöver skaffa en massa utrustning utan kan komma och rida "hel och ren".

Har man tävlingsutrustning så är det för mig självklart att ha den även på klubbtävlingar.

jag brukar nästan aldrig tävla klubbtävling i dressyr.
men tänkte ta ut unghingsten till helgen för miljöträning.
kanske lika bra o snoffsa upp sig, är ju som en tävling för honom när han inte har rutin iaf :)

Det beror på. Sist det var klubbis körde jag med hela paketet. Mest för att det var ett dressyrgenrep inför en tävling vi skulle ha några månader senare så jag ville bidra med stämningen lite :p Annars brukar jag ha vita ridbyxor, tröja och en väst eller klubbjacka.

Startar min första dressyrtävling på nästan tio år imorgon.
*nervös som fan* Ska i varje fall ha vita ridbyxor ockh svart tröja. Har inte ens sett någon tävling på en herrans massa år så jag har frågat runt vad som gäller i klädväg. Fick då veta att på den här ridklubben är det oftast bara ungarna som har full mundering med kavaj. Kör därför den softare stilen...kanske ska ta med mig kavajen i bilen för säkerhets skull...?

Tycker att det ska vara säkert, stilrent och snyggt på klubbtävling. Rena kläder, själv föredrar jag ljusare byxer (beiga eller vita), en mörk tröja eller kavaj. Hjälm och ev. sporrar.

Full mundering annars så blir det ju nästan som en träning, ne jag behöver vara "finklädd" för att tävlingsinstinkten ska komma fram :p

jag brukar alltid ha vita ridbyxor, ridstövlarna, kavaj, vita ridhandskar (tips är att ha svarta om man vet att man har rörlig hand då det ej syns lika mycket då).
har man kavaj så ha den på ;) saker ska användas! och det är ju så det ska vara "egentligen" =)

kanske ska ta med mig kavajen i bilen för säkerhets skull...?

Lycka till! :D och ja, ta med den ifall att! om du nu inte startar först och hinner titta lite på de andra / eller framridningen , så kan du ju kolla läget lite och se var de andra har på sig.

När jag har tävlat dressyr på klubbtävling har jag vita byxor o kavaj, på hopptävlingar vita byxor o nån tröja...

Jag brukar ha :

*Mina vanliga ridstövlar
*Vita/ljusbeiga ridbyxor
*En aning finare tröjja
*Vanliga ridhjälmen
också ska förtsåss hästen ha ett vitt shabrak iaf.. :D
Sen så måste allt vara nysmörjt och ny tvättat :D

Har alltid vita ridbyxor, och oftast kavaj på dressyrtävlingar. På hopptävlingar brukar jag ha klubbtröja/jacka ist för kavaj :D

Fast du dt här är jue dressyrforumet :smirk::D Dt borde du väl veta :angel::D VÄLDIGT OT men ska du tävla lite loaklt med Misse DÅ?

Liknande trådar

Tävling Sitter och tittar på V75 och i avd 3 så körs häst med nummer 1 av en idiot. Och studion går BANANAS och skäller i 5 min om hur korkad...
Svar
3
· Visningar
1 626
Senast: BornAgain
·
Dressyr Tja. Ska nu börja tävla storhäst, regionalt, i dressyr. Visst är det ok att ha mörka ridbyxor? Hur är det med kavaj? Är det ok att ta en...
Svar
11
· Visningar
1 980
Senast: Ramona
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 365
Senast: super
·
Fordon Jag har en mopedbil js60, den var på service för en vecka sedan där allt kollades etc. Men idah när jag åkte hemifrån (-18) så började...
Svar
5
· Visningar
564
Senast: Tranan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix