Sv: Klubbmästerskap
Nu rider inte jag i nån klubb för tillfället menmen;D Kan svara hur det var på de två senaste klubbarna jag har tillhört
Klubb 1:
*Hur går era klubbmästerskap till?
-Klubbmesterskapet rids i kval och final. I Kvalet får man poäng efter vilken placering man har som sedan multipliceras med den poängen man får i finalen. Om man kvalat dit vill säga;D Tex: Man kommer 3a i kvalet och får då tre poäng. Eftersom att det är de 6 första i varje kval (två kvalomgångar) som går vidare till final så har man gått till finalen. Man kanske kommer tvåa i finalen och får då 2,5 poäng (för att finalresultatet ska väga tyngre än kvalresultatet). Totalt får man då 7 poäng(: Man får inte rida samma häst i kvalet som i finalen.
*Vad har ni för klasser?
-Lätt B1 i kvalen och lätt A1 i finalen. Ponnyerna red lätt B i både kval och final.
*Får alla vara med, eller är vissa "uppklassade"?
-Alla som rider from en viss kategori får vara med.
*Har ni olika klasser beroende på hur mkt rutin ekipagen har? (tex lilla Km och Stora KM?)
- Nej
*Hur många ca är ni i klubben?
-1000 tror jag;D
*Går ni helt efter TR eller har ni "egna" regler?
-Helt enligt TR har jag för mig
*Vad har ni för domare? (utbildad eller ej?)
-Till kvalen varierar det, ibland utbildad ibland inte. I finalen brukar det vara utbildad.
*Har ni vandringspokaler?
-Ja
*övriga traditioner?
Nej..inte vad jag kommer ihåg;D
klubb 2:
*Hur går era klubbmästerskap till?
-KMet rids i tre omgångar och man får poäng som räknas till slutresultatet. Kommer man tvåa får man två poäng osv. Dvs, kommer man etta, trea och femma får man nio poäng totalt.
*Vad har ni för klasser?
Två olika ryttartest, minns inte vilka.
*Får alla vara med, eller är vissa "uppklassade"?
Alla from en viss kategri får delta.
*Har ni olika klasser beroende på hur mkt rutin ekipagen har? (tex lilla Km och Stora KM?)
Ja, ett KM för alla under 15 och ett för alla över. De yngre rider det lättaste ryttartestet där man ska rida fyra och fyra, de äldre rider själva ett lite svårare ryttartest. Som iofs var jättelätt
*Hur många ca är ni i klubben?
- Kanske nånstans mellan två- och fyrahundra? Jag har faktiskt ingen aning;D
*Går ni helt efter TR eller har ni "egna" regler?
-Helt enligt TR har jag för mig
*Vad har ni för domare? (utbildad eller ej?)
-Utbildade domare!
*Har ni vandringspokaler?
-Nej, klubbmästarna fick behålla sina pokaler(:
*övriga traditioner?
Nej..inte vad jag kommer ihåg;D