Klubbmästerskap, vilka höjder?

Sv: Klubbmästerskap, vilka höjder?

Vi ska ha klubbtävling i hoppning om några veckor, klasserna blir LD, LC & LB för ponny och häst. Eller ja, 90, 100, 110 cm för häst =)

Våran nästa klubbtävling (om 2 veckor) har Clearound lätt E, KM lätt D och en lätt C klass.
Förra året gick KM:et i Lätt C men i år måste vi vara i vårt pyttiga ridhus så då får vi göra det lite lägre.
Just på hopptävlingarna gör det inte så mycket att ridskole ekipagen tävlar tilsammans med privatekipagen för våra privatisar är inte så inne på hoppning.

I dressyren skulle man däremot önska sig någon form av uppdelning, att man rider olika program eller något.
Det är ju så lagom roligt att sitta på "sin" ridskolehäst som rids dressyr ordentligt någon gång i veckan och som man själv bara kan träna med 1 gång i veckan medans dressyrprivatisarna var ute och tävlade msv dressyr förra veckan och nu ska rida B:1 mot dig...yippie

Vårat KM är en cup, alltså det är 3 omgångar varav de två bästa räknas. Man får poäng för placering eller för genomförd runda.
Man får starta LD, LC, LB och LA. Ju högre klass = desto högre poäng får man.

Det är något som är jättebra tkr jag, då blir det inte bara på dagsformen, utan man får 3 tillfällen på sig.
Dessutom får de som tävlar högre klasser lite större chans att vinna liksom :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 128
Senast: Bison
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 644
Senast: Cambrie
·
Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 111
Senast: fio
·
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 371
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka