Lejonelle

Trådstartare
Nytt år, ny ras och dags att fundera över det där med klubbmedlemskap. Det här med medlemsavgifter är ju närapå en snårskog, med rabatter i en klubb för att man är med i en annan, tills man varken vet ut eller in.

Vilka klubbar är du med i och varför? Brukshundsklubb? SKK? Rasklubben?

Sv: Klubbarna

Jag är med i SKK, SBK, SASK (rasklubb) och SRRS (rasklubb). Är dessutom lokalmedlem i ytterligare en BK men det var bara för att jag ville ha förtur till ett MT ;)
Har länge planerat att bli lokalmedlem i linköpings hundungdom också och överväger lokalmedlemsskap i ytterligare några av mina närmsta BK, för träningsmöjligheter. Men det blir så jäkla dyrt..

De enda som ger rabatter till andra medlemsskap är väl SHU? Och det är väl bara om man är under 25?

Kanske skulle skriva varför också..
- Är med i SKK eftersom jag vill ha möjlighet att ställa på deras utställningar om lusten faller på. Ibland har jag dock övervägt att gå ur eftersom jag inte ställer lika mycket längre som jag gjorde för några år sen..
- Är med i SBK för att jag tävlar i deras grenar samt för att jag tränar på min lokala BKs anläggning regelbundet.
- Är med i rasklubbarna av någon slags stöttningsskäl samt för att ha möjlighet att delta i deras aktiviteter när lusten faller på. Den ena rasklubben har jag dessutom varit engagerad i styrelse/valberedning under flera år och då måste man vara medlem.
- De lokalmedlemsskap jag funderar på att lägga till har med utökade träningsmöjligheter att göra.

Senast ändrad:

Jag är med i

* SBK(två lokalklubbar för jag tränar på båda)
* Dvärgpinscherklubben/SSPK (för att kunna tävla om "Årets..." priserna)
* Svenska Agilityklubben (för att vara med och stödja och påverka svensk agility)

Jag är faktiskt bara medlem i en enda klubb för tillfället, SKF (specialklubben för kontinentala fågelhundar). Kurser går jag privat, rasklubben får jag via SKF (tidningen är ändå inget att hänga i julgranen och rasklubben är dubbelt så dyr) och SKK behöver jag bara om jag ska ställa ut vilket var ett tag sen.

Jag är medlem i en brukshundklubb och en lokal kennelklubb, tävlar för båda i olika grenar.
Tänker även teckna medlemskap i Svenska Agilityklubben och Dvärgpinscherklubben under 2014.

SKK har jag varit med i av gammal vana, men är lite osäker på hur jag ska göra i år.
Om Billy ska ställas ut så lämnar jag nog över honom till uppfödarna :)

SBK-lokalklubb eftersom jag tränar där och tävlar för dem.

Svenska Isländsk Fårhundsklubben och Svenska Pudelklubben för stöttning (främst SIFK som är en liten förening) och info.

SKK var jag medlem i när jag ställde ut islänningen, det är inte aktuellt för mig med allt pälsjobb som krävs för att ställa en pudel!

SBK + lokalklubb bara, men när du la upp tråden isåg jag att jag hade tänkt gå med i SDK(Dobermann klubben) så det fixade jag precis med :D

SKK/STOKK - för att delta i SKK:s utställningar och för att få Hundsport
Vinthundklubben - för lure coursing (och SvVK:s utställningar)
Whippetklubben - för WK:s utställningar samt att jag vill hänga med i vad som händer med whippet runt om i Sverige
Södertälje whippetrace - för whippetrace
Svensk whippetsprint - för whippetsprint

Jag är med i SKK, SBK, SASK (rasklubb) och SRRS (rasklubb). Är dessutom lokalmedlem i ytterligare en BK men det var bara för att jag ville ha förtur till ett MT ;)
Har länge planerat att bli lokalmedlem i linköpings hundungdom också och överväger lokalmedlemsskap i ytterligare några av mina närmsta BK, för träningsmöjligheter. Men det blir så jäkla dyrt..

De enda som ger rabatter till andra medlemsskap är väl SHU? Och det är väl bara om man är under 25?

Kanske skulle skriva varför också..
- Är med i SKK eftersom jag vill ha möjlighet att ställa på deras utställningar om lusten faller på. Ibland har jag dock övervägt att gå ur eftersom jag inte ställer lika mycket längre som jag gjorde för några år sen..
- Är med i SBK för att jag tävlar i deras grenar samt för att jag tränar på min lokala BKs anläggning regelbundet.
- Är med i rasklubbarna av någon slags stöttningsskäl samt för att ha möjlighet att delta i deras aktiviteter när lusten faller på. Den ena rasklubben har jag dessutom varit engagerad i styrelse/valberedning under flera år och då måste man vara medlem.
- De lokalmedlemsskap jag funderar på att lägga till har med utökade träningsmöjligheter att göra.

Glömde..
Är även lokalmedlem i en whippetklubb för att Camaro ska få springa efter trasa.

SBK - fyra lokalklubbar och sen rasklubben för belgisk vallhund.

Är med i SBK för att tävla i de grenarna, samt i lokalklubbarna för att jag är där och tränar. Rasklubben mest för att stödja och läsa deras tidning ;)

SBK - lokalklubb + rasklubb

Sitter i styrelsen för lokalklubben och valberedningen för rasklubben.

Jag bryr mig inte om att vara med i SKK av olika skäl, i den mån jag ställer ut räcker det med SBK-utställningar.

Jag är inte med i någon eftersom jag inte har tävlat något det här året :D
Kort sagt är jag bara med i de klubbar jag måste vara med i för att kunna tävla.

Det innebär att jag är med i vinthundsklubben för att tävla rallylydnad, hålla på med lure coursing och vara på deras utställningar. Ibland har jag varit med i rasklubben (salukiringen) för att ställa ut på någon av deras utställningar.

SKK ser jag ingen anledning att vara med i och någon annan klubb finns det väl inte som skulle vara av intresse vad jag vet.

SBK - lokalklubb + rasklubb

Sitter i styrelsen för lokalklubben och valberedningen för rasklubben.

Jag bryr mig inte om att vara med i SKK av olika skäl, i den mån jag ställer ut räcker det med SBK-utställningar.

Tillägg - när jag tävlar gör jag det för lokalklubben.

Jag är medlem i SKK, SBK, SSPK/DPklubben (svensk rasklubb), DSPK (danska rasklubben), PSK (tyska rasklubben). Den gamle har en hel del danska o tyska titlar och då måste man vara medlem för att få dem. Jag är även medlem i SHU och SWB. Jag är revisor i dpklubben, sitter i valberedning i SHU och SWB (weightpull). Vi ställer som sagt ut och så tävlar vi även i lydnad och rallylydnad. Kommer kanske även att tävla i weightpull eftersom den yngste är duktig efter bara kort tid, han drar vagn som väger 130 kg.

Senast ändrad:

Nytt år, ny ras och dags att fundera över det där med klubbmedlemskap. Det här med medlemsavgifter är ju närapå en snårskog, med rabatter i en klubb för att man är med i en annan, tills man varken vet ut eller in.

Vilka klubbar är du med i och varför? Brukshundsklubb? SKK? Rasklubben?

Min specialklubb/rasklubbs lokalklubb. Inget annat.

Är med i rasklubb och SBKs lokalklubb på min ort. Är inte alls engagerad i rasklubben men det tar jag igen på brukshundklubben ;). Sitter i styrelsen (ordf.), är aukt. TL + allmänlydnadsinstruktör och snart även aukt. testledare i BPH. Plus att jag tränar på och tävlar för denna klubb.

Jag är med i rasklubb och i två SBK-lokalklubbar då jag tränar på bägge och en lokal schäferhundklubb.

Jag är medlem i

SKK
SBK (två klubbar, min huvudklubb som jag också ska tävla för från 2014, samt en klubb där jag ofta är och tränar. Var medlem i en tredje fram till i oktober i år)
SASK (rasklubb)
SSPK (rasklubb)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 903
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
554
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 778
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 855

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka