Jag är med i SKK, SBK, SASK (rasklubb) och SRRS (rasklubb). Är dessutom lokalmedlem i ytterligare en BK men det var bara för att jag ville ha förtur till ett MT
Har länge planerat att bli lokalmedlem i linköpings hundungdom också och överväger lokalmedlemsskap i ytterligare några av mina närmsta BK, för träningsmöjligheter. Men det blir så jäkla dyrt..
De enda som ger rabatter till andra medlemsskap är väl SHU? Och det är väl bara om man är under 25?
Kanske skulle skriva varför också..
- Är med i SKK eftersom jag vill ha möjlighet att ställa på deras utställningar om lusten faller på. Ibland har jag dock övervägt att gå ur eftersom jag inte ställer lika mycket längre som jag gjorde för några år sen..
- Är med i SBK för att jag tävlar i deras grenar samt för att jag tränar på min lokala BKs anläggning regelbundet.
- Är med i rasklubbarna av någon slags stöttningsskäl samt för att ha möjlighet att delta i deras aktiviteter när lusten faller på. Den ena rasklubben har jag dessutom varit engagerad i styrelse/valberedning under flera år och då måste man vara medlem.
- De lokalmedlemsskap jag funderar på att lägga till har med utökade träningsmöjligheter att göra.