Jag skulle inte ge det sedan en bekants hund fick loss själva "höljet" till klöven och den fastnade i tarmen. Hunden fick opereras och ta bort en bit tarm men fick ändå tas bort sedan pga komplikationer.

Det beror ju naturligtvis på hur stor hunden är, och hur den beter sig när den får ben. Det kanske inte är optimalt till en större ras som kastar i sig urskillningslöst, men jag skulle definitivt kunna ge mina småhundar något sådant. Sen får man ju hålla lite koll och använda sitt sunda förnuft.

Jag har köpt koklövar som våra hundar har fått utan problem.
Det stank dock ladugård, så dom fick bara en omgång.....

Förutom att du definitivt kommer märka lukten/stanken från fisarna mera, finns det inget som hindrar klövar som tuggben.

Vår har alltid fått ett ben efter lyckad jakt eller eftersöker så det kan bli en del under en säsong och inga av våra har farit illa av det.

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
717
Senast: Fetaost
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 203
Senast: Red_Chili
·
Foder & Strö Detta är första gången vi slår hö så jag ber er ha överseende med frågor som för andra kan tyckas självklara 😊 Idag slog vi gräs på...
Svar
15
· Visningar
1 355
Senast: Mabuse
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 007
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka