Kloslip?

Vilken maskin tycker ni man ska ha?

• Osters

Röster: 2 11,8%
  • Furminators

Röster: 9 52,9%
  • "Namnlös, uppladdningsbar"

Röster: 1 5,9%
  • Andis

Röster: 0 0,0%
  • Annan kloslip

Röster: 1 5,9%
  • Multislipmaskin funkar det med

Röster: 4 23,5%

• Antal omröstningsdeltagare
    17
Har ni märkt att Oster kloslip slösar batterierna? Kör man på den låga farten så används bara två av batterierna och de andra är fortfarande oanvända när maskinen stannar för batterierna är slut.

Okej, det här är ju precis vad jag söker, utan att jag visste att det fanns. Bra att tråden kom upp till ytan. Men undrar: hur funkar den, som en slipmaskin, säger det bara zzzzzztttt så är klon borta intill benet och det sprutar blod? :nailbiting:

Har ni märkt att Oster kloslip slösar batterierna? Kör man på den låga farten så används bara två av batterierna och de andra är fortfarande oanvända när maskinen stannar för batterierna är slut.
Det framstår lätt som om du är tillverkare av en konkurrerande produkt och försöker få folk att ogilla kloslipen du nämner. Har jag rätt?

Okej, det här är ju precis vad jag söker, utan att jag visste att det fanns. Bra att tråden kom upp till ytan. Men undrar: hur funkar den, som en slipmaskin, säger det bara zzzzzztttt så är klon borta intill benet och det sprutar blod? :nailbiting:

Ja precis! ... eller inte alls. :p

Nu har ju jag en hyfsat stor hund med någorlunda grova klor, men det är verkligen ingen fara att slipa för mycket tycker jag. Däremot om man håller på för länge så blir klon väldigt varm! Så ska man slipa ner mycket är det bäst att växla klor och gå tillbaka efter ett tag.

Ja precis! ... eller inte alls. :p

Nu har ju jag en hyfsat stor hund med någorlunda grova klor, men det är verkligen ingen fara att slipa för mycket tycker jag. Däremot om man håller på för länge så blir klon väldigt varm! Så ska man slipa ner mycket är det bäst att växla klor och gå tillbaka efter ett tag.

Jaså, inte! *pheew* :D

Aha, okej, bra att veta.

Det här låter ju helt prima, ska skaffa genast. Har till och med länge funderat på att starta en tråd med tipssökning på "manuell" fil. :)

Jaså, inte! *pheew* :D

Aha, okej, bra att veta.

Det här låter ju helt prima, ska skaffa genast. Har till och med länge funderat på att starta en tråd med tipssökning på "manuell" fil. :)

Bläääää för manuell fil, det ska va maskiiiiiiiiiner! :D

Nota bene - och med risk för att @Red_Chili tror jag har fuffens för mig :cool: - min Furminator har drämt i golvet rejält åtminstone ett halvdussin gånger vid det här laget och bzzzzt-ar fortfarande vidare. Som värst har den krävt att jag plockar ur batterierna en sväng, sen har den startat igen. :up:

Vem var det som köpte Oster istället... @russinbulle ? Kan du klå det, eller? :angel:

Kan även nämna att jag kan nog inte slipa klorna på mina hundar med den högsta hastigheten, för då lär dom inte ha några klor kvar :nailbiting::D

Jag visste det!! :nailbiting:

Åå, brr, nu har jag sett instruktionsfilmen också, min hund kommer att gå i taket (saker som låter!) men jag måste testa detta. :)

Bläääää för manuell fil, det ska va maskiiiiiiiiiner! :D

Nota bene - och med risk för att @Red_Chili tror jag har fuffens för mig :cool: - min Furminator har drämt i golvet rejält åtminstone ett halvdussin gånger vid det här laget och bzzzzt-ar fortfarande vidare. Som värst har den krävt att jag plockar ur batterierna en sväng, sen har den startat igen. :up:

Vem var det som köpte Oster istället... @russinbulle ? Kan du klå det, eller? :angel:

Klart jag kan klå det med min Oster. Jag satte in batterierna fel vid ett tillfälle och blev förbrylla för då snurrade den åt fel håll. Så man kan alltså få den att snurra åt det håll man vill :D:p Har även tappat min några gånger plus att valpen har lekt med den och den funkar lika bra fortfarande ;)

Tar och meddelar för säkerhets skull att sliprullar av andra fabrikat kan se ut att vara samma grovlek, men väl på slipen så är det ungefär som skillnaden mellan kniv och yxa... Kan säkert verka självklart (tyckte själv det var självklart också, men inbillade mig att jag var försiktig och hade någorlunda koll :angel:). Nu är jag visserligen rätt nöjd med det här, det går mycket snabbare och även om ytan blir lite grov så slipper man mycket av värmeproblemet, men första klon blev lite... kort. :o

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka