Kloslip?

Vilken maskin tycker ni man ska ha?

• Osters

Röster: 2 11,8%
  • Furminators

Röster: 9 52,9%
  • "Namnlös, uppladdningsbar"

Röster: 1 5,9%
  • Andis

Röster: 0 0,0%
  • Annan kloslip

Röster: 1 5,9%
  • Multislipmaskin funkar det med

Röster: 4 23,5%

• Antal omröstningsdeltagare
    17
Jag funderar ärligt på Osters kloslip - en 70-80spänn dyrare än Furminatorn, men den har även snabbare hastighet.

Fy så svårt att bestämma sig för vilken. Jag har ju mindre hundar så et behövs ju ingen superhastighet, men om man ändå ska köpa.....:p

Furminator hastighet 6000/12000
Oster hastighet 7500/15000

Jag har sett omvänt prisbild?! :confused:
Billigaste Ostern för runt 250, billigaste Furminatorn för en bit över 300?

Här är min:

2014-12-04-1814_5480968de087c35c55257231.jpg

En fråga till (velar mellan Furminator och Oster). är själva trissan på Furminatorn avtagbar ? På Oster går det att byta till mindre/större storlek om man vill , eller sätta på en slipsten istället - går det på Furminatorn eller är det bara själva sandpappret som går att byta ? Tusen frågor:D

En fråga till (velar mellan Furminator och Oster). är själva trissan på Furminatorn avtagbar ? På Oster går det att byta till mindre/större storlek om man vill , eller sätta på en slipsten istället - går det på Furminatorn eller är det bara själva sandpappret som går att byta ? Tusen frågor:D

Ja! Det undrar jag också, det där med slipsten låter himla bra!

OK, slutade med att jag köpte en idag. Var i butik och klämde och kände på ett par olika, "namnlös" och Furminatorn. Köpte Furminatorn (den andra var ungefär dubbelt så stor - vad är poängen då?!), mycket tack vare lampan. Och nej, @russinbulle , det går inte att byta tyvärr. Jag var på vippen att välja Ostern just därför, men jag kom fram till att jag har ju den jäkla klumpen från Jula om det kniper, lampan på Furminatorn är en mycket viktigare skillnad för mig. Kanske gör avgörande skillnad för dig dock, om du absolut vill ha slipsten och inte kan/vill komplettera med annat.

Men jösses vad jag ångrade mig på vägen hem! Varför slänga pengar på en liten specialmackapär bara för Monsters klor - när jag redan har klotång, klofil och multislip!? Vilket enormt slöseri med pengar - något jag inte har särskilt gott om!

Så kom jag hem och plockade fram ågren-apparaten, tänkte det är väl lika bra att prova (köra och lämna tillbaka hade slutat på lika mycket i bensinkostnad ungefär) när jag nu har den - och jösses, jestanes och... öh... Jesus! vad nöjd jag är! Tjoffade igenom Monsters klor på nolltid! Runt och fint blev det, snabbt gick det! Lät väldigt lite (låter som en... *hrm* ... leksak för vuxna :o), nästan inga vibrationer i delen man håller i (så där slutar jämförelsen *badum-dum* :D), lite osmidig, fyrkantig form men liten nog att ligga bra i handen ändå. Lampan vette 17 egentligen - den är sådär typiskt led-stark, så det skapar jättestora kontraster och skuggor, men överlag är den ju bättre än bara skuggor i alla fall. Plasten är lite halkig, men det finns några greppränder i gummi på den så den flyger inte ur handen på en i alla fall. Jäkla plastkåpan plockade jag bort direkt, fattar fortfarande inte poängen. Monster tyckte den var fruktansärt kittlig, och när jag höll i hans klo för att komma åt att vinkla och vrida så fattade jag varför - det är dit alla vibrationer tagit vägen. Trots det gick det som sagt jättelätt att köra igenom hela hunden! Och han är inte den lättaste att slipa klor på, det är först på sista tiden det alls funkat. Nu la jag fram en godbit som han fick "jobba" för, och vi klarade av alla 18 klor i ett nafs!

Rekommenderas! :up:

Och som en sidenote: jag upptäckte tack vare den starka lampan att många av Monsters klor tydligen är genomskinliga!? :confused:

Brukar klor vara det, det är bara jag som varit för skumögd hittills? Eller är det en supermanlampa som ger röntgenblick? Monster har alltså svarta klor - förutom en som har en vit rand, den kan jag fatta att den vita biten är genomskinlig, även om jag inte märkt det innan. Kan det vara så att han har "vita" ränder även på de klor som ser svarta ut, och det är därför de är genomskinliga?
(... Eller är han sjuk? :nailbiting:)

Och som en sidenote: jag upptäckte tack vare den starka lampan att många av Monsters klor tydligen är genomskinliga!? :confused:

Brukar klor vara det, det är bara jag som varit för skumögd hittills? Eller är det en supermanlampa som ger röntgenblick? Monster har alltså svarta klor - förutom en som har en vit rand, den kan jag fatta att den vita biten är genomskinlig, även om jag inte märkt det innan. Kan det vara så att han har "vita" ränder även på de klor som ser svarta ut, och det är därför de är genomskinliga?
(... Eller är han sjuk? :nailbiting:)
Hmmm har aldrig upplevt svarta klor som genomskinliga... Dock har jag aldrig lyst på dem med LED-lampa heller. Med tanke på hur genomskinliga (iaf min vovves ) vita klorär så verkar det ju ganska rimligt att även svarta är det. Bara med lite mer pigment, så att de inte ser lika genomskinliga ut, är ju samma "material". Om du förstår hur jag tänker?:confused::up:

Hmmm har aldrig upplevt svarta klor som genomskinliga... Dock har jag aldrig lyst på dem med LED-lampa heller. Med tanke på hur genomskinliga (iaf min vovves ) vita klorär så verkar det ju ganska rimligt att även svarta är det. Bara med lite mer pigment, så att de inte ser lika genomskinliga ut, är ju samma "material". Om du förstår hur jag tänker?:confused::up:

Ja, jag tror det. Stark lampa (supermanröntgen :p) helt enkelt. :D
Himla smidigt i så fall, kanske pulpan går att upptäcka på honom också då!

Jag är van vid svarta klor och blev glatt överraskad när jag såg hur tydliga nya vovvens nästan genomskinliga klor är:D Mindre oro för att klippa fel! Kan lampan göra detsamma med svarta är det ju :up:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka