OK, slutade med att jag köpte en idag. Var i butik och klämde och kände på ett par olika, "namnlös" och Furminatorn. Köpte Furminatorn (den andra var ungefär dubbelt så stor - vad är poängen då?!), mycket tack vare lampan. Och nej,
@russinbulle , det går inte att byta tyvärr. Jag var på vippen att välja Ostern just därför, men jag kom fram till att jag
har ju den jäkla klumpen från Jula om det kniper, lampan på Furminatorn är en mycket viktigare skillnad för mig. Kanske gör avgörande skillnad för dig dock, om du absolut vill ha slipsten och inte kan/vill komplettera med annat.
Men
jösses vad jag ångrade mig på vägen hem! Varför slänga pengar på en liten specialmackapär bara för Monsters klor - när jag redan har klotång, klofil
och multislip!? Vilket enormt slöseri med pengar - något jag inte har särskilt gott om!
Så kom jag hem och plockade fram ågren-apparaten, tänkte det är väl lika bra att prova (köra och lämna tillbaka hade slutat på lika mycket i bensinkostnad ungefär) när jag nu har den - och jösses, jestanes och... öh... Jesus! vad nöjd jag är! Tjoffade igenom Monsters klor på nolltid! Runt och fint blev det, snabbt gick det! Lät väldigt lite (låter som en... *hrm* ... leksak för vuxna
), nästan inga vibrationer i delen man håller i (så där slutar jämförelsen *badum-dum*
), lite osmidig, fyrkantig form men liten nog att ligga bra i handen ändå. Lampan vette 17 egentligen - den är sådär typiskt led-stark, så det skapar jättestora kontraster och skuggor, men överlag är den ju bättre än
bara skuggor i alla fall. Plasten är lite halkig, men det finns några greppränder i gummi på den så den flyger inte ur handen på en i alla fall. Jäkla plastkåpan plockade jag bort direkt, fattar fortfarande inte poängen. Monster tyckte den var
fruktansärt kittlig, och när jag höll i hans klo för att komma åt att vinkla och vrida så fattade jag varför - det är dit alla vibrationer tagit vägen. Trots det gick det som sagt jättelätt att köra igenom hela hunden! Och han är inte den lättaste att slipa klor på, det är först på sista tiden det alls funkat. Nu la jag fram en godbit som han fick "jobba" för, och vi klarade av alla 18 klor i ett nafs!
Rekommenderas!