Kloslip?

Vilken maskin tycker ni man ska ha?

• Osters

Röster: 2 11,8%
  • Furminators

Röster: 9 52,9%
  • "Namnlös, uppladdningsbar"

Röster: 1 5,9%
  • Andis

Röster: 0 0,0%
  • Annan kloslip

Röster: 1 5,9%
  • Multislipmaskin funkar det med

Röster: 4 23,5%

• Antal omröstningsdeltagare
    17
Sugen på en kloslip för att slippa vassa valpklor, så nu när ni hunnit använda era lite, hur fungerar dem?
Furminator eller Oster? Vilken ska vi välja? Annan? :)

Sugen på en kloslip för att slippa vassa valpklor, så nu när ni hunnit använda era lite, hur fungerar dem?
Jag är jättenöjd med min Oster, men jag skulle säkerligen vara lika nöjd med Furminatorn - dom verkar fungera på ungefär lika. Fördelen är lyset på furminatorn då :) Jag kör utan kåpa och skulle göra det oavsett märke.

Säger som russinbulle, jag är jättenöjd med min Furminator, men hade säkert varit lika nöjd med Oster. Jag hittade Furminatorn på rea när jag velade mellan vilken jag skulle köpa så då blev det den. Jag gillar lampan skarpt!

Håller med övriga, fortfarande nöjd med den jag har (Furminator), men skulle jag köpa en nu så hade jag nog gått efter pris på den och Ostern. Lampan är bra för all del, men inte så bra att den är värd hur mycket pengar som helst. Jag har ju inte provat Ostern för all del, men jag tror de lär vara ganska lika.

Är 259:- ett ok pris för Ostern? Hittade även en för 239:- men då tillkom frakt eftersom jag inte ville beställa något annat.

Alltså, jag har aldrig fattat hur folk får dem att funka. Jag hade en (kommer inte ihåg märke, någon grön sak) som var värdelös. Den polerade ju bara lite på ytan. Funkade bra på mina egna naglar, dock:angel:

Jag håller mig till Millers saxar

Alltså, jag har aldrig fattat hur folk får dem att funka. Jag hade en (kommer inte ihåg märke, någon grön sak) som var värdelös. Den polerade ju bara lite på ytan. Funkade bra på mina egna naglar, dock:angel:

Min Oster tar flera millimeter på ett kick, så jag får passa så det inte blir för mycket. Men det är skillnad på kvalité mellan grejerna :)

Jag håller med @russinbulle ! Det är snarare risk att jag tar för mycket på Monsters klor, än att det bara blir lite polerat på ytan. Det är kanske 1-2-3 (räknar i huvudet) och så runda av kanterna så är en klo färdig. Maskinen tar så gröne efter! Däremot får man ju byta sliprulle emellanåt, den nöts ut av grova monsterklor, men det kostar inte många kronor (typ en femma styck eller så). Och jag tycker mycket bättre om resultatet av en slipning, klorna blir mjuka och rundade istället för vassa som knivar i de avskurna kanterna.

Enda nackdelen jag kan komma på är slipdammet! :laugh:
Gäller att dammsuga upp berget av monsterdamm när vi är klara - å andra sidan slipper jag ivägspruttna klobitar istället! :p

Har insett ett litet problem - jag hade nog velat ha en uppladdningsbar, för batterierna håller inte så länge:o Börjar sega enormt nu, så nya batterier måste i.....

Stekarslipen

1a2cb901-514e-47ea-a693-59626b5306ef_zps0d5b8e11.jpg
Men guuuuuud! :rofl:

@russinbulle
Jag har precis fått hem en Oster kloslip. Måste fråga dig, hur gick det när du skulle sätta in batterierna? Jag får inte in eller ut batterierna i min utan att lossa på skruvarna.

@russinbulle
Jag har precis fått hem en Oster kloslip. Måste fråga dig, hur gick det när du skulle sätta in batterierna? Jag får inte in eller ut batterierna i min utan att lossa på skruvarna.
Nä hade inga större problem, förutom att jag fick ta i lite när locket skulle öppnas - det tog bara lite tid innan jag kom på hur den skulle öppnas ;)

Sätt ner tummen och tryck samtidigt som du trycket utåt, så ska det gå. Efter första öppnandet så är det inga problem alls.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka