Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På de två av mina som har mörka klor kör jag med ett dremelliknande multiverktyg (dvs verktygsversion av kloslip). Den av mina hundar som inte gillar klippning trivs bra med den, och jag blir mindre spänd över att råka klippa i pulpan. Den yngsta har ljusa klor, tycker maskinen är lite läskig och har inget emot klosaxen - henne klipper jag klorna på.Jag tycker det är superläskigt att klippa klorna, funderar på en kloslip. Ni som testat, är det ris eller ros?
Jaaa, gärna!!!Jag har precis köpt, de har sänkt priset på Mosers på Granngården. Kan recensera den om någon dag?
Ja, upplever också att klorna blir vassa av tången, får inte till det med att skala av sådär supertunna skivorPå de två av mina som har mörka klor kör jag med ett dremelliknande multiverktyg (dvs verktygsversion av kloslip). Den av mina hundar som inte gillar klippning trivs bra med den, och jag blir mindre spänd över att råka klippa i pulpan. Den yngsta har ljusa klor, tycker maskinen är lite läskig och har inget emot klosaxen - henne klipper jag klorna på.
Utöver det tycker jag att det är enklare att få klorna att inte vara vassa genom att slipa dem snarare än klippa.
Den enda tång jag får till "skivor" med är den röda som heter "Millers" - då kan jag skala hur tunnt som helst utan att tången "klämmer ihop" klon.Ja, upplever också att klorna blir vassa av tången, får inte till det med att skala av sådär supertunna skivor
Eftersom min yngsta föredrar klippta klor framför slipade så skaffade jag en Millers för inte så länge sedan - och det är definitivt skillnad från de andra jag haft! Så mycket bättre!Den enda tång jag får till "skivor" med är den röda som heter "Millers" - då kan jag skala hur tunnt som helst utan att tången "klämmer ihop" klon.
https://vetapotek.se/produkt/klotang-miller-76681007430/?msclkid=100d6a5ff46b120b9e150e28c82961df
Alla andra jag provar blir vasst och klumpigt så de ligger bara och skräpar.
Så gör jag också!Jag kör dubbelt upp.klipper först o slipar av det vassa o finlirar efter.
Jag kör dubbelt upp.klipper först o slipar av det vassa o finlirar efter.
Dessutom tar slipen garna lite for mycket pa mycket sma klor. Har du provat en klo och levererat mycket godis efterat ... och komma tillbaka till klo 2 om nagon timma?Jag tycker inte det är det minsta läskigt att klippa klor. Det lugnet delar inte min 7-månaders phalène... Han skriker och gråter när jag pillar på klorna. Det tar ett bra tag innan han lugnar sig.
Just nu är hans klor så jättesmå att jag insett att jag bör köpa en katt-tång.
En slip är väl ganska klumpig och stor för små varelser??
Han lugnar sig efter en stund. Det är innan jag börjat göra något som han skriker och gråter. Sen lugnar han sig, efter gos och smekningar. Har inte klippt än, så när jag skaffat katt-tången imorgon blir det ett test.Dessutom tar slipen garna lite for mycket pa mycket sma klor. Har du provat en klo och levererat mycket godis efterat ... och komma tillbaka till klo 2 om nagon timma?
Jag skulle gärna slipa men har inte tålamodet. De speciella hundsliparna som går på batterier eller är laddningsbara är ju helt värdelösa, till och med på en liten hund tar varje klo typ tio minuter.
Ibland kan jag använda den till att jämna till kanterna, men jag skulle aldrig orka sitta och ta någon slags längd med den. Varken shiban eller terriern har orkat med det heller.
Klipper med giljotintång.
Jag tror att jag haft en Miller tidigare i livet. Tycker den var bara aningen smidigare än den jag har nu. Men får väl kolla närmare i butik.Jag klipper först och slipar sedan. Det är inga problem att bara slipa eller bara klippa heller men jag gör så för att det går snabbast och enklast. Jag har en millers tång (tips till @tanten köp en millers istället. Tusen gånger bättre och liten och smidig även för små hundar) och en moser kloslip. Jag har haft min moser i några år och jag tycker den är jättebra. Jag har haft andra innan, både en billig som jag inte minns vad den hette och en dremel och jag föredrar helt klart moser. Mycket tystare, lättare och smidigare. (När jag gick och kollade om jag hade den billiga kvar och vad den isåfall hette flög hunden upp och gjorde lyckoskutt för nu ska det klippas klor! Jippi! Det här är hunden som fick totalpanik bara man rörde hans tassar när han kom hit sju månader gammal. Bra betyg till både tång och kloslip )
Jag har samma ras som @tanten och MIllers är för bred för min hunds pytteklor. Funkar till den andra hunden av annan ras men till phalenen funkar klosax för katt bäst.Jag klipper först och slipar sedan. Det är inga problem att bara slipa eller bara klippa heller men jag gör så för att det går snabbast och enklast. Jag har en millers tång (tips till @tanten köp en millers istället. Tusen gånger bättre och liten och smidig även för små hundar) och en moser kloslip. Jag har haft min moser i några år och jag tycker den är jättebra. Jag har haft andra innan, både en billig som jag inte minns vad den hette och en dremel och jag föredrar helt klart moser. Mycket tystare, lättare och smidigare. (När jag gick och kollade om jag hade den billiga kvar och vad den isåfall hette flög hunden upp och gjorde lyckoskutt för nu ska det klippas klor! Jippi! Det här är hunden som fick totalpanik bara man rörde hans tassar när han kom hit sju månader gammal. Bra betyg till både tång och kloslip )