Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du testat!Jag har precis köpt, de har sänkt priset på Mosers på Granngården. Kan recensera den om någon dag?
Vilken dremel har ni då, ni som använder? Googlat och får upp allt möjligt men antar att det är den specifika för klor? https://www.gardenstore.se/f0137020...MI-N7BgYGn_wIV8ZFoCR1WYQD1EAQYCCABEgJDRPD_BwEVi kör uteslutande med en Dremel numera. Jag har en Millers klotång liggande men det är sällan den används.
Ja det har jag och jag var inte jätteimponerad om jag ska vara ärlig. Var tvungen att testa på mina naglar först och den blir snabbt varm och det kittlas. Är det bara lite att ta på klorna kommer jag att använda kloslipen, men annars så kommer jag nog som någon annan var inne på, att klippa först och ta bort det vassa med kloslipen.Har du testat!
Vi har en vanlig slip-/gravyrmaskin och slipar med sandpappersrollern. Stark och bra maskin och slippappret håller länge.Vilken dremel har ni då, ni som använder? Googlat och får upp allt möjligt men antar att det är den specifika för klor? https://www.gardenstore.se/f0137020...MI-N7BgYGn_wIV8ZFoCR1WYQD1EAQYCCABEgJDRPD_BwE
Förståeligt! I mitt fall är hunden snäll men jag och tycker det blir vassa kanter.Jag skulle aldrig orka hålla på med en slip. Känns också som att det är ännu svårare för hunden då det tar längre tid.
Lägger ner mycket tid på att lära hundarna redan när de är små. Mycket godis, kel och gos och en vass klotång (Millers) har fungerat bra för alla hundar och mig. Även whippeten som stressade upp sig enormt vid kloklippning när jag lärde känna honom står numer lugnt och stilla utan hässjande och pip när jag klipper.
Som belöning tycker jag att olika tubcremer för hund eller mjukost fungerar bäst, då slickandet även är lugnande för hunden.
Jag har tidigare använt en vanlig svart/vit fotfil för att göra vid kanter och den funkar också bra.Förståeligt! I mitt fall är hunden snäll men jag och tycker det blir vassa kanter.
Åkte in idag för att köpa en Miller men de fanns tydligen bara på hemsidan och inte i butik.
I mitt fall på gamla hunden nu (10 år) sitter hon snällt framför mig och håller upp tassen när jag kör med slipen, inga problem om det tar längre tid. När jag började klippa valpen testade jag klippa henne också (det går ju snabbare) och hon satt visserligen snällt och stilla men tredje klon in så öppnade hon munnen och "tog tag" om min arm (eller vad man nu säger - hon öppnade munnen och höll munnen runt min arm utan att använda minsta lilla tryck på) och ville dra undan tassen. När jag gick bytte till kloslip satt hon snällt igen utan att göra så.Jag skulle aldrig orka hålla på med en slip. Känns också som att det är ännu svårare för hunden då det tar längre tid.
Lägger ner mycket tid på att lära hundarna redan när de är små. Mycket godis, kel och gos och en vass klotång (Millers) har fungerat bra för alla hundar och mig. Även whippeten som stressade upp sig enormt vid kloklippning när jag lärde känna honom står numer lugnt och stilla utan hässjande och pip när jag klipper.
Som belöning tycker jag att olika tubcremer för hund eller mjukost fungerar bäst, då slickandet även är lugnande för hunden.
För min del går det bra mycket snabbare att klippa och slipa än om jag ska klippa så att alla vassa kanter försvinner. Slipen tar i snitt 3-4 sekunder/klo. Så snabbt klipper iallafall inte jag bort alla vassa kanter.Jag skulle aldrig orka hålla på med en slip. Känns också som att det är ännu svårare för hunden då det tar längre tid.
Vi har en vanlig slip-/gravyrmaskin och slipar med sandpappersrollern. Stark och bra maskin och slippappret håller länge.
Varför har jag inte tänkt på deMillers är bäst ingen protest.
MVH Jeps som klippt tusentals klor av alla sorter i tjänsten.
Kan lägga till att det är otrolig skillnad att klippa med en vass tång mot för en som nästan klämmer av klorna, det upplevs som obehagligt av de flesta hundar.
Man får byta ut den när den blir slö, men den håller för många klorVarför har jag inte tänkt på de
Att tången antagligen inte är vass nog..
Såg hööks har millers, köper en sån!
Men sen då? Kan man hålla den vass själv?
TackMan får byta ut den när den blir slö, men den håller för många klor
De har livstids garanti så lyckas du få den slö får du en ny.Varför har jag inte tänkt på de
Att tången antagligen inte är vass nog..
Såg hööks har millers, köper en sån!
Men sen då? Kan man hålla den vass själv?