Kloklippning

A

Athos

Hur långa/korta ska klorna vara på ett marsvin:confused: I somras fick jag ett marsvin som hade varit vanvårdad med super långa klor:eek: Nu är dom kortare men jag vet inte hur korta dom ska vara:o Klorna är böjda också, ska dom verkligen vara det:confused: :crazy:

Kan ni lägga in bilder på era marsvins klor så jag får se:idea: :bow:

Sv: Kloklippning

Du ska väl klippa dom precis utanför pulpan..
Lite böjda ska dom väl vara, men inte extremt.

Har ingen bild just nu, men det finns säkert nån sida på nätet där dom har om kloklippning på marsvin :idea:

Tack nu har jag bättre hum om hur det ska vara:) Bakklorna ska alltså vara ganska långa. Framklorna är det värre med:crazy: dom är mkt kortare nu, men fortfarande böjda åt sidan alltså.
Det är väl att fortsätta att klippa varje vecka och se om pulpan drar sig tillbaka mer. Vad jag fattade som ska framklorna vara ganska korta:idea:

Precis, fortsätt att nagga varje vecka så ordnar det till sig. Jag fick göra likadant med min äldsta när hon kom. :)

Liknande trådar

Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
574
Senast: MJLee
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 133
Senast: Red_Chili
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 028
Senast: super
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 122
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar