Klocka eller inte klocka?

solros

Trådstartare
Några frågor för er som kör/rider lopp:
Har ni klocka med er?
Vad klockar ni?
Varför?

Senast ändrad:
Sv: Klocka eller inte klocka?

Okej, mer nyanserad fråga.

Klockar du alltid? Vilken tid i loppet är du mest intresserad av?(Första femhundra? första 1000?) Lyssnar du efter referatets tid på täten? Finns det displayer med tiderna på banan/banorna där du oftast kör? Spelar det någon roll vilken häst du kör?

Jag har helt slutat klocka jobb och kör enbart på feeling.Ska hästen gå sulkyjobb kör alltid min kusk.Och hon har klocka ;) .

(När jag körde lopp skall jag väll till lägga.)Jag tycker alla tider i loppet är viktiga.Tex om hästen får fuska bort första varvet är det ju inte så svårt att köra snabbt sista varvet...eller tvärt om.
Ligger man i kön så är det en fördel om man hör hur fort det går framme i täten ..men det är inte alltid man gör det...Har man tur hinner man se vad det står på tavlan.

Går det ruskigt fort därframme så hoppas man på att täthästarna tröttnar..annars så ska ens egen häst gå ruggigt sista varvet.

Jag menade sådana displayer dom har på Åby (vet inte om dom finns på fler banor) med en display som står vid 500 kvar och ungefär vid mål som ger första 500 och första 1000. Dom är ju lätta att se.

Tog du från kör/bilen släppte? Med en lite vansklig häst från spår fyra kan det ju vara svårt att få på klockan på kör. Tog du då från 100 pinnen? Hur gjorde du om du körde en som pullade, jag har svårt att trycka på klockan om dom ligger på hårt, har du några tips?

Jag använder oftast inte klocka i lopp, dels för att jag mest kör hästar jag känner väl och är ganska duktig på att bedömma tempo. (Dom här orden kan jag nog få äta upp någon gång :D ) Dessutom har inte kört så där otroligt många lopp och har ganska fullt upp att hitta den position jag vill ha.

Finns det fler som kör/rider lopp? Hur gör ni?

Jag har aldrig kört på åby.Och här runtom mig så har jag inte tänkt på det,om det finns eller inte.
Jag klockade oftast helt själv från start.
.missade jag starten så tog jag från första 100 stolpen.
Om du har en häst som pullar så kan du sätta "handtaget"(på tömmen)runt handleden.

Har faktiskt aldrig gjort det i lopp. Fast jag har inte kört någon riktigt het häst i lopp heller. Är det inte lätt att tappa pisken när man ska in och ur handstropparna?

Nja ,jo det är väll rätt så lätt att tappa spöet...men det går att hålla det kvar.,,,öva:)

Jag hakar på då,
för min del har det handlat om ett flera varianter...

Är det mörkt ute :crazy: eller om jag kör en tung häst brukar klockan få stanna hemma.

Har jag en snäll häst brukar jag försöka ha med klockan men jag kör för sällan för att få in någon rutin tycker jag. Försöker spärra upp öronen och höra varvtiden i stället, vilket tyvärr inte funkar jämt.

På den tiden jag red monté (när jag var 15) tyckte jag att klockan bara var i vägen så att jag störde häststackaren.

Nu har jag väldigt små händer (inte extremt men 6:or i handskar, och då är till och med de långa i fingrarna eller för stora i handflatorna (urk) i bland) , vilket ställer till problem både vid hästträning och motorcykelkörning. :( "Vanliga" körspön kan jag glömma för då får jag liksom inte tag i handstroppen också)

/// ghost

Jag hakar på då,
för min del har det handlat om ett flera varianter...

Är det mörkt ute :crazy: eller om jag kör en tung häst brukar klockan få stanna hemma.

Har jag en snäll häst brukar jag försöka ha med klockan men jag kör för sällan för att få in någon rutin tycker jag. Försöker spärra upp öronen och höra varvtiden i stället, vilket tyvärr inte funkar jämt.

På den tiden jag red monté (när jag var 15) tyckte jag att klockan bara var i vägen så att jag störde häststackaren.

Nu har jag väldigt små händer (inte extremt men 6-or i handskar, och då är till och med de långa i fingrarna eller för stora i handflatorna (urk) i bland) , vilket ställer till problem både vid hästträning och motorcykelkörning. :( "Vanliga" körspön kan jag glömma för då får jag liksom inte tag i handstroppen också)

/// ghost

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags att köpa en ny puls- träningsklocka men vet inte riktigt vilken jag ska köpa. 😅 Tänkte att ni kanske har några tips. Jag löptränar...
Svar
9
· Visningar
365
Senast: Shpongle
·
Kropp & Själ Det är ju en jäkla djungel med smartwatches! Har läst igenom gamla trådar men inte riktigt hittat var jag vill ha. Har aldrig haft en...
2
Svar
32
· Visningar
1 130
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Det vanligaste är väl att betala med kort när man köper något. Numera kan man ju även betala med mobilen. Andra mer sofistikerade...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
3 068
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann har bidragit till årets upplaga av Musikhjälpen - genom att skänka den klocka han vann på VM i Herning 2022.
Svar
0
· Visningar
353
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Saftinkokta rödbetor?
  • Kontantfritt och diskriminering
  • Ratsit

Hund, Katt, Andra Djur