Klister i pälsen!

V

vovve2008

Hur ska jag få bort klister i pälsen på min hund? Dottern skulle "dekorera" vovven, och klistrade fast små blommor på öronen/ryggen.Karlssons klister var det och det har blivit stenhårt.Något tips om borttagningsmedel? Tur att vovven inte tycks märka av behandlingen i alla fall:-)

Sv: Klister i pälsen!

Bild, bild, bild :banana:

Varmt vatten och diskmedel brukar mjuka upp klistret, så det går att få bort det värsta i alla fall, men först fota kreationen ;)

Haha! Blommorna är tyvärr borta, bara klistret kvar..hade ju blivit en bra bild, om jag tänkt så långt;-)

Man kan ju alltid klippa bort det?! Men om det är en som har för kort hår går det ju inte... Men det blir ju inte alltid så fint att klippa :/ Min hund hade något stenhårt i pälsen som tydligen var tuggummi :P Jag kammade och blötte det och tillslut for det bort :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 958
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 401
Senast: Sel
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
968
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 027
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka