Klippte av manen på ponny

(Helsingborgs Dagblad)
En gårdsägare i Svalövs kommun har polisanmält att någon för andra gången på kort tid gett sig på en häst på gården. Förra fredagen anmälde gårdsägaren att någon klippt av svansarna på två Shetlandsponnyer. Händelsen rubricerades som skadegörelse av polisen. Händelsen inträffade mellan 10...

Läs mer...

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Klippte av manen på ponny

Inte förvånad.

Bytte bort ett sto till en ridskola i Skåne. Två dagar senare byttes det tillbaka. Då var både man och pannlugg prydligt avklippta ca 5 cm långa :crazy:

Men jag polisnamälde knappast. Det växer ju ut, även om det är :devil: onödigt att ge sig på andras hästar med saxen i högsta hugg.

Men.. Hade de inte klippt av det på ridskolan då? Alltså att alla hästar där hade klippt man och pannlugg? ;)

Visst hade alla klippt man och pannlugg. Men varför innan prövotiden på en vecka var slut???

Vad har det med händelsen i artikeln att göra? Din häst blev friserad då den bodde på ridskola, detta hä hästar där någon okänd gått in i hagen och stubbat svansar och man. Självklart att detta ska anmälas.

Ja vissa människor behöver uppenbarligen skaffa sig en hobby.

Min ridskola fick pannluggarna avklippta på några hästar för flera år sedan. Jag förstår inte poängen? :confused:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Ett hästägarpar i Ärla utanför Eskilstuna fick en chock i torsdags morse. När paret kom till hästhagen för att se till sina tre...
Svar
0
· Visningar
1 030
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Helsingborgs Dagblad) En kvinna i Annelöv har polisanmält ett fall av djurplågeri efter att någon klippt av manen på hennes hästar...
Svar
0
· Visningar
1 080
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Med en veckas mellanrum har en gårdsägare i Svalöv gjort två polisanmälningar om skadegörelse, efter att någon har klippt av...
Svar
1
· Visningar
998
Senast: arabia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama