Klippning o prat

Skuggfaxe12

Trådstartare
Är det tillåtet att ha rakad utsmycknad på sin häst när man tävlar dressyr? Min fjorda har just nu ett hjärta på halsen, undrar om det får vara kvar. :D

En annan sak också: får man inte smacka eller berömma sin häst när man tävlar dressyr?

Mkt tacksam för svar! :)

Sv: Klippning o prat

Vad gäller klippningen vet jag inte, men du får inte smacka eller prata med hästen under ritten. Däremot så har hästar ytterst god hörsel, så jag brukar berömma tyst när jag är långt borta från domaren samt så kan man ju lätta på innertygeln som beröm.

Mvh//LG

ja hästens päls kan ju knappast räknas som utsmyckning.... :p

Hihi, vad skönt att jag inte är ensam ;)
.. Fast min hade ett hjärta på baken. Men ingen tyckte att det passade på ett halvblod? :angel: men jag tycker han är mer en ponny jag, så det var sött! :D

haha, ja visst är det? Jag funderade på att ha en stjärna i år, men det vart inget!
Klippmaskinen gick sönder så när jag väl fick låna en klippte jag bara allt så det skulle gå fort!

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 421
Senast: Mirtai
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 946
Senast: Mia_R
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 019
Senast: Freazer
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 490
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka