Klippning eller ej?

bananabambi

Trådstartare
Låter ni klippa era barn? Eller friserar ni dom på annat sätt?

Min ettåriga son har alltid varit väldigt luden, massor av gulligt hår redan som nyfödd. Nu har vi låtit klippa igenom bebishåret då det var så långt att det nådde ner i munnen, jösses vad stoooor han blev sedan :eek: Men efter den urklippningen så tjocknade håret något enormt.

Jag är en sådan där jobbig morsa som älskar mohikanfrisyrer :angel: När sonen var väldigt liten så vattenkammade jag håret så han fick sin tuppkam. Nu är jag sugen på att låta klippa honom igen, när håret nu når ner i ögonen igen. Trots att det bara är knappa två månader sedan vi klippte honom förra gången.

Man vad tycker ni? Ska små barn få ha sitt långa hår orört, eller ska man se till att få lite "frisyr" av det? Numer blöter jag det, och har i en uns mousse så det inte ramlar ner i ögonen på honom, tills han blir klippt nästa gång.
 
Sv: Klippning eller ej?

Jag kommer att klippa frisyr då den (Efterlängtade) dagen kommer och det är möjligt. Än så länge har Sebbe fortfarande för kort hår för att klippas, och väldigt tunt är det också tyvärr.

Jag vill ha en ganska kort frisyr, med lite uppåt typ. Alltså, det är så svårt att beskriva. Men håret ska stå lite uppåt i alla fall :D
 
Sv: Klippning eller ej?

Vi klippte sonen första gången när han var 10 mån gammal. Eller rättare sagt körde över med trimmern, ca 1 cm kort. :D Nu är han snart 15 mån och han är (i våra ögon) långhårig igen. Han tyckte det var jättekul med trimmern förra gången, trimmade pappsen först. Hoppas det går lika lätt den här gången! :love:

Jag tillhör de som tycker det ser hemskt ut med tösalångt hår på killar, oavsett ålder. Samma gör sambon. Smaken är som baken! :p
 
Sv: Klippning eller ej?

Fredrik blev lite "tillsnyggad" i mars, och det börjar bli dags igen för håret hänger som sagt ner i ögonen, han verkar inte så störd av det, men jag blir! ;) Han har inte så långt hår egentligen utan det är mest luggen som har växt! Än så länge är det alldelles för tunt att klippa så det står upp! ;)

Jag håller gärna Elins hår lite kortare för det blir lättare att hantera, både för oss och henne då hon är ganska så håröm, men hon drömer om jättelångt hår... Vilket jag har sagt att hon får ha när hon blir lite större...

Ingen av dem har så pass bra kvalitet just nu så att det skulle vara fint med långt hår, Elin hade lite längre ett tag men det blev jätteslitet och tovade ihop sig.
 
Sv: Klippning eller ej?

Min lille kille hade superlångt hår mitt på huvudet, det gick ner i munner på honom :crazy:

Håret blir däremot tjockare om man klipper det, men det kanske du inte vill riskera? :angel:
 
Sv: Klippning eller ej?

Ja, jag vill heller inte att mina barn ska se ut som Beckhams :crazy: Däremot Maddox, Angelina Jolies son, han är skitfräsig i håret :devil:
 
Sv: Klippning eller ej?

Ja, det är ju svårt med långt hår på barn, speciellt om det är tunt, blir så lätt slitet.

Jag är sugen på att låta gå över sonen med en trimmer, men jag kan ana att det bara kommer fungera i några minuter, sedan är han alldeles för nyfiken för att kunna låta bli att vända på huvudet :D

Min svägerska håller på och läser till frisör, och hon klipper så gärna sonen. På sin praktikplats har hon ännu bättre verktyg, tyvärr praktiserar hon ju inte över sommaren.
 
Sv: Klippning eller ej?

Jag kommer nog inte att låta klippa min son, förutom kanske eventuella ostyriga tofsar. Kusinen har t ex långt hår som ligger över öronen, resten vill inte växa, snacka om att han ser kul ut.

Sonen har den mest äkta hockeyfrilla jag har sett. Obefintligt på sidorna lång lugg och långt i nacken. Nu har dessutom lockarna börjat komma, vilket innebär en korkskruv horisontellt åt höger och en åt vänster med mittbena bak. Han blir LOCKIG! Han ska få se ut som Plupp på fjället!

Fny
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Klippning eller ej?

dottern fick klippa sig hos min frisör när hon skulle fylla 1, mest för att bli av med de lite konstiga längderna och fjunen längst ut. Först såg hon lite kapad ut men det försvann snabbt. Hon hade iofs mycket hår redan när hon föddes men nu känns det som om det verkligen har börjat växa till en jämn kalufs(nästan 14 mån).

Det var inga problem att klippa henne hos frisören. Hon är ett ovanligt (?) barn som springer och hämtar kammen och står blickstilla när man kammar henne.
 
Sv: Klippning eller ej?

Jag älskar ju att snuffa i sonens hår, han har också korkskruvslockar i nacken, åhhh de är ju för härliga :love:
 
Sv: Klippning eller ej?

Min son vill byta hela tiden, jag kammar honom, han kammar mig, etc. Men han tycker om när man håller på med hans hår, men sitter still gör han ju inte :angel:
 
Sv: Klippning eller ej?

Han ska få se ut som Plupp på fjället!
:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:
Neeeeeeej, ring soc någon för detta är ju barnmisshandel på högsta nivå!!

plupp_small.jpg
 
Sv: Klippning eller ej?

Idag har jag klippt Vincent (14 mån).
Tog trimmern och det gick jättebra. Han satt så snällt och åt glass :p
Han blev jättefin.
 
Sv: Klippning eller ej?

Har alltid klippt mina, det där långa fjunet som är första åren på de flesta blir ju bara trassligt och slitet.
Sonen har alltid haft tjockt hår visserligen men han har alltid haft riktigt kort, passar han bäst i :).
Dottern har riktigt sådär bebishår, måste hålla det kort (hon är 18 månader nu) för annars skulle det bli hårkakor bak i håret... hon ser redan ut som en svinto trots kort hår... :crazy:
 
Sv: Klippning eller ej?

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:
Neeeeeeej, ring soc någon för detta är ju barnmisshandel på högsta nivå!!

plupp_small.jpg

Åh, gamle Plupp! Underbart att se igen! Kom att inse att sonen nog inte blir blåhårig! Men han har jätteögon och vilda lockar, så lite Plupp på fjället blir det allt!

Fny
 
Sv: Klippning eller ej?

Vi har precis varit å klippt våran tjej för första gången hos frisör, satt som ett ljus våran lilla stjärna, fast frissan ville inte klippa lika mycket som vi ville då hon inte kunde ta bort alla lockar:angel: Skruttan blev två i April:love:
 

Liknande trådar

Småbarn Att det ska vara så svårt. Ett barn med en kalufs med två tillhörande föräldrar med helt olika syn på vad som är snyggt. L, som är 1,5...
2 3
Svar
44
· Visningar
19 534
Senast: pixietail
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp