Klippning av lösdriftshästar

Melli

Trådstartare
Funderar på hur jag ska göra nu i vinter med fjording som blir extremt långhårig och kan inte ridas nämnvärt hårt
utan att bli svettig. Skulle vara skönt att slippa allt svettande. Ska jag klippa och täcka dygnet runt eller strunta i klippet och hålla mig till skritt?

Någon som har samma problem och hur gör ni och hur fungerar det?

//Melli

Jag har två tävlingshästar (araber) som är ute på lösdrift året om. De är klippta med täcke. Funkar bra.

Det går bra att klippa även hästar på lösdrift, fast man bör då inte helklippa utan ta där hästen svettast som mest.
Eller en jaktklippning, då sparas rygg och kors vilket är viktigast.

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 863
Senast: Ketrawzc
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 675
Senast: Ragdoll
·
  • Låst
Kropp & Själ Jag är så fruktansvärt trött precis exakt hela tiden. Jag går runt här hemma och suckar, stånkar och stönar över att jag är så jävla...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 074
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 938
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka