klippning av får

D

dali

har skaffat mig en egen klippmaskin till fåren:D .dom 2 jag har klippt ser för:devil: ut.finns det ingen som kan ge råd.
dessutom fick jag åka till veterinären med en lammis,hon hade blivit huggormsbiten:eek: .hela hennes ansikte är uppsvullet.så nu blir det ab och penecillin i 1 vecka.stackars liten:(

Sv: klippning av får

Enda rådet som finns att ge är: en bra klippmaskin med Vassa skär, bra olja och mycket tålamod :D Övning ger färdighet... Glöm inte bort att ansa klövarna också..

Om några år till, så klipper du ett får på 5 minuter och ullen blir jämnt och fint klippt över hela kroppen ;)

Liknande trådar

Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
572
Senast: MJLee
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 741
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 502
Senast: Tuggben
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 223

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka