Klippmaskins frågor!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare martina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 355
M

martina

Hur länge håller ett klippskär? (de är ju rätt så dyra :smirk:)
Har bla funderat på den i Börjes, Clipper eller vad den nu hette (den dyraste)någon som har någon erfarenhet av den?
:confused: :confused: :confused:

När skären blir slöa skickar man dem på slipning det kostar runt en 100-lapp. Jag tror att dom större maskinernas skär håller ett tag. Jag har en liten Ostermaskin och skären är ganska små ett skär till den håller för ca 2 hästar.

Som sagt så kan man ju slipa dom ist för att köpa nya o det brukar inte kosta många kronor... :)
Jag har en mindre modell med smalare skär o jag brukar kunna klippa båda mina hästar minst ett par tre ggr var, alltså ca 4-6 helklippningar innan det är dax för slipning. O dom här större borde ju räcka längre...?

hmm..när jag gick på internat lånade vi in en klippmaskin av större modell den hade nyslippade skär. Jag tror vi klippte mellan 10-15 hästar med den. Och de gick hur bra som helst. Det var dock inte en sån som du funderar på.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
504
Senast: cowgirl81
·
Skola & Jobb En kollega till mig började jobba i våras och det funkar inte bra. Personen har helt enkelt för många skador på bussarna och nu är det...
Svar
10
· Visningar
755
Senast: Tuvstarr
·
Samhälle Jag tycker ändå att diskussionen om vapnen, jägarexamen, licenserna och vapentyp är intressant. Få, nästan inga, mord i Sverige utförs... 16 17 18
Svar
347
· Visningar
7 744
Senast: Dentaku
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 201
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • En tråd om bäddar