Klippmaskin ifrån Hööks?? Förslag på andra..

A

Ammon

Jag hittade igår en klippmaskin på Hööks för 1799kr.. Showmaster Professional hette den visst.. Är det någon som har erfarenhet utav denna?
Billig maskin, vilket verkligen passar min plånbok..

Det enda som står om den är :
"Rejäl klippmaskin med 120W motor. Levereras i väska med skruvmejsel, olja och 2 skärset. 1 års garanti på motorn"

Finns det annars någon som kan rekommendera en bra men billig maskin??
 
Sv: Klippmaskin ifrån Hööks?? Förslag på andra..

Jula har en som är några hundralappar billigare än hööks. Helt klart värd pengarna, jag är jättenöjd med min :)
Har läst ngnstans att det är samma klippmaskin men olika märke på, så isf köper man helst den billigare på jula.
 
Sv: Klippmaskin ifrån Hööks?? Förslag på andra..

Jag har provat den. Den klipper väldigt fint men du måste klippa mothårs. När man ska klippa längs mankammen så klipper den inte en rak och fin kant, samma sak där man lämnar vid sadelläget. Så jag köper inte den.
 
Sv: Klippmaskin ifrån Hööks?? Förslag på andra..

för vardags bruk är den toppen. jag köpte den tidigare i år och har hunnit raka 8 hästar med den och alla med ett bra resultat. även en helrakning av en lurv där vi vägde håret efteråt och de var hela 2,2 kg hår som föll av hästen.

för de lilla man ger för den maskinen är jag jätte nöjd, dock har jag en annan liten jag finputsar med, just små områden.

Jag höjer en tumme för den i alla fall och är nöjd.
 
Sv: Klippmaskin ifrån Hööks?? Förslag på andra..

*stjäl lite tråd*

Köpte en klippmaskin modell billigare för två år sen. Den är använd två gånger.

Men nu när jag skule spårklippa min shettis så tuggar den sig fast hela tiden! den klipper inte av ett enda hårstrå! jag höll på ocjh skruvade och mixtrade med den i säkert 1 timme utan något resultat! Vad kan det bero på??
 
Sv: Klippmaskin ifrån Hööks?? Förslag på andra..

om den tuggar så är nog skären slöa och behöver slipas!
man ska alltis klippa mothårs har jag fått lära mig!
 
Sv: Klippmaskin ifrån Hööks?? Förslag på andra..

Tänkte faktiskt köpa den från Jula. Har läst så mycket positivt om den och att den verkligen är prisvärd.
 
Sv: Klippmaskin ifrån Hööks?? Förslag på andra..

*stjäl lite tråd*

Köpte en klippmaskin modell billigare för två år sen. Den är använd två gånger.

Men nu när jag skule spårklippa min shettis så tuggar den sig fast hela tiden! den klipper inte av ett enda hårstrå! jag höll på ocjh skruvade och mixtrade med den i säkert 1 timme utan något resultat! Vad kan det bero på??

Slipa skären;)
 
Sv: Klippmaskin ifrån Hööks?? Förslag på andra..

Jula har en som är några hundralappar billigare än hööks. Helt klart värd pengarna, jag är jättenöjd med min :)
Har läst ngnstans att det är samma klippmaskin men olika märke på, så isf köper man helst den billigare på jula.

Även jag har den från jula och är inne på 3:dje sesongen och klipper ca 5 helklippningar/sesong.

Helt klart prisvärd!
 
Sv: Klippmaskin ifrån Hööks?? Förslag på andra..

När man ska klippa längs mankammen så klipper den inte en rak och fin kant, samma sak där man lämnar vid sadelläget.

Det kan du knappast anklaga klippmaskinen för...

allmänt:

det enda jag kan säga om julamaskinen är att den klipper väldigt kort, iaf gjorde min det med de skären som satt i från början.
Jag har flyttat ut mina "underskär" några millimeter och då blev det precis lagom :)
 
Sv: Klippmaskin ifrån Hööks?? Förslag på andra..

Det kan du knappast anklaga klippmaskinen för...

allmänt:

det enda jag kan säga om julamaskinen är att den klipper väldigt kort, iaf gjorde min det med de skären som satt i från början.
Jag har flyttat ut mina "underskär" några millimeter och då blev det precis lagom :)

Det finns ju både 1 och 3 mm skär;) Så det väljer du själv, men den levereras med 1 mm skär.
 
Sv: Klippmaskin ifrån Hööks?? Förslag på andra..

Jag har hört många som är nöjda med maskinen ifrån jula. Dock hittar jag den inte när jag söker på jula.. Hmm.. Hittar bara 2st hund klippmaskiner :crazy:
 
Sv: Klippmaskin ifrån Hööks?? Förslag på andra..

Mothårs klipper jag alltid... ;)
 
Sv: Klippmaskin ifrån Hööks?? Förslag på andra..

Det finns ju både 1 och 3 mm skär;) Så det väljer du själv, men den levereras med 1 mm skär.

Jo men det måste man köpa till eller hur? För de extraskären som finns är precis lika som de som sitter på maskinen.
Nu har jag ju iofs löst problemet på egen hand :D
 
Sv: Klippmaskin ifrån Hööks?? Förslag på andra..

Va redan! :cry: åker nog in til Jula och köper nya då.

Ja man kan inte räkna att de ska hålla någon längre tid när skären bara kostar 200kr för både uppe och nere hehe.

Jag slipar/köper nya iaf 1 ggr/sesong. SÅ helklipper jag ett kallblod men mycket päls.

Du förlänger skärens livstid genom att olja mycket och klippa en ren häst!.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp