Klippmaskin GTS professional/Showmaster- bra eller skit?

Estivuz

Trådstartare
Funderar på att köpa klippmaskin. Då jag har en tävlingshäst som svettas mycket och rids på vintern brukar jag behöva klippa honom 2-3 gånger per vinter.
Dessutom är han rädd för maskinen så jag tänkte att om jag skaffar en egen så kanske jag äntligen kan lära honom att acceptera maskinen.

Funderar på den som finns på H**ks och även Ju*a, billig maskin heter Showmaster professional eller GTS professional.
Kostar 1799:- på h**ks.

Någon som har erfarenhet av denna maskin? Är det att kasta pengarna i sjön? Jag kommer förmodligen inte att klippa andras hästar utan den kommer enbart användas till min pålle med normal päls (ingen ruggig shettis med en decimeter lång päls som skären ska tugga igenom :o:D)

Känns inte som jag vill lägga pengar på en dyrare maskin när man använder den så sällan.
På J*la har de dessutom rea nu och den kostar bara 995:-, och då kanske man skulle slå till!!
 
Sv: Klippmaskin GTS professional/Showmaster- bra eller skit?

Funderar på att köpa klippmaskin. Då jag har en tävlingshäst som svettas mycket och rids på vintern brukar jag behöva klippa honom 2-3 gånger per vinter.
Dessutom är han rädd för maskinen så jag tänkte att om jag skaffar en egen så kanske jag äntligen kan lära honom att acceptera maskinen.

Funderar på den som finns på H**ks och även Ju*a, billig maskin heter Showmaster professional eller GTS professional.
Kostar 1799:- på h**ks.

Någon som har erfarenhet av denna maskin? Är det att kasta pengarna i sjön? Jag kommer förmodligen inte att klippa andras hästar utan den kommer enbart användas till min pålle med normal päls (ingen ruggig shettis med en decimeter lång päls som skären ska tugga igenom :o:D)

Känns inte som jag vill lägga pengar på en dyrare maskin när man använder den så sällan.
På J*la har de dessutom rea nu och den kostar bara 995:-, och då kanske man skulle slå till!!

Vi har en maskin från J*la, köpte den förra året och har använt den ca 5 ggr, den funkar jättebra och i kväll ska vi klippa islänningen.:rofl:
Kanske låter lite mer än en dyr maskin, men inte så att någon av våra reagerar.
 
Sv: Klippmaskin GTS professional/Showmaster- bra eller skit?

Om du söker på gamla trådar så kommer du hitta flera stycken som handlar om Jula maskinen. De flesta är oerhört positiva.

Jag är superdupernöjd med min! :laugh: Billig och ändå bra. Den kunde få vara lite tystare, men den är inte så hög så att det är störigt. Det finns mga som är värre (men även mga som är tystare). Den är också helt ok viktmässigt. Inte det lättaste man kan få tag på men ej heller så tung att det är jobbigt. Och den klipper väldigt bra!

Så jag tycker att man får enormt mkt för pengarna. Jag kan varmt rekommenderar den!

Hööks har jag också (om du menar den lilla batteridrivna). Den var helt ok ett par klippningar. Sen la den av. Men den är för jobbigt att klippa hela hästen med. Så länge den fungerade så dög den bra att finputsa med (men det fanns en i mitt stall som klippte hela sin häst med sin flera år på rad). Men vill man ha en sådan maskin så finns det betydligt billigare nu för bara någon hundralapp i diverse affärer (senast såg jag en på Netto). Och det är bra att ha en mindre att finklippa med på benen, huvudet osv. Där är det lite för klumpigt med Julas.
 
Sv: Klippmaskin GTS professional/Showmaster- bra eller skit?

Verkar helt klart vara en bra maskin för den summan.
Jag slog till och köpte den idag. Ska inviga den nästa vecka. Tycker faktiskt inte den var så himla tung som jag trodde den skulle vara, har använt tyngre maskiner. Så det var ju positivt!
 
Sv: Klippmaskin GTS professional/Showmaster- bra eller skit?

lite trådkap

finns en i ullared för 995 också, undrar om den är något att ha? någon som provat?
 

Liknande trådar

Hästvård Är det någon här i stora Bukevärlden som har en av dessa maskiner, eller helst har provat på båda två, som skulle vilja ge mig en liten...
Svar
0
· Visningar
642
Senast: SkogsToka
·
Utrustning Jag planerar att köpa en klippmaskin att använda till mina ponnyer. Särskilt den äldre ponnyn har tämligen mycket päls så den får inte...
2
Svar
36
· Visningar
3 418
Senast: Centaur
·
Hästhantering Tänkte klippa 5-åringen i år, då han nu rids lite mera och blir hyfsat svettig av en 1 h lätt runda i skogen. Han har också tidigare år...
Svar
17
· Visningar
3 536
Senast: Harbor
·
Utrustning Är dessa maskiner bra? Var kan man köpa skär alternativt slipa skären till denna? Någon som har någon erfarenhet? Är showmaster...
Svar
3
· Visningar
2 484
Senast: arasmisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp