Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
min hamster är gammal (3 år) och upptäckte att hans tänder är jättelånga! men han äter och så och är i bra hull. men jag tycker dom är jättelånga. kan man klippa dom själv? eller måste en veterinär göra de?
Äter hamstern och är i bra hull hade jag väntat tills mamma kan köra på fredag. Hade inte vågat riskera att det händer något ifall jag hade klippt själv. De har med största sannolikhet varit långa ganska länge.
jag tycker också du kan vänta med att åka till veterinären tills på fredag, antagligen har hamstern haft långa tänder länge, och eftersom den var i gott hull så är det nog ingen fara ifall den får vänta några dagar till
är det inte stor risk att man klipper sönder tänderna totalt? Sprickor?
Tänderna är ju såpass viktiga och i mina ögon ömtåliga. Visste inte att man kunde klippa dem bara sådär
hon hade en liten klotång, min hamster var också blickstilla hon va lite osäker först då hon sa att de är väldigt pilligt och speciellt om hamstern sprattlar. hon klippsa bara av dom rakt av
Gnagares tänder växer hela tiden. Vad som kan hända är väl att man klipper dem så att resten av tänderna i munnen hamnar i "otakt". Man får slipa till tänderna så att det inte är vassa kanter
Hade en hona en gång som blivit tappad / hoppat i golvet och brutit en tand vid roten. Tanden växte aldrig ut igen (hon köptes på det sättet). Så hon hade EN tand i överkäken och två (som normalt) i underkäken. Någon av tänderna fick klippas med jämna mellanrum eftersom de inte slets ner normalt.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.