Klippa skimmel

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Clementine
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 088
C

Clementine

Jag funderar på att klippa min häst, men är osäker på hur det kommer att se ut... Hästen är flugskimmel, och klippningen jag tänkt är halsen och bogen eftersom hon svettas så mycket där. Det jag är rädd för är att hon ska bli grådaskig där jag klippt då hon har så mörk hud. Jag har sett en klippt skimmel innan och det var precis som jag beskrev, grådaskigt.

Är det någon som har en bild på en klippt skimmel så kan ni väl lägga upp den :)

Sv: Klippa skimmel

Klipp med lite längre skär så slipper du gråtonen. Annars är den oundviklig. Jag har ett skräckexempel när jag klippte min med ett felmärkt skär. Kinesisk nakenhäst.. blå-vit variant..

Annars gör du som oss andra, står ut med blåtonen några veckor tills det vuxit ut lite *s* Men som sagt, ett skär som länar lite längre päls fungerar prima, man får klippa lite oftare bara och det blir lättare ränder, men..

Liknande trådar

Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 075
Senast: Cactus
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 411
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
39
· Visningar
3 583
Senast: jemeni
·
Utrustning Min shettis har märkbart varit störd av sin tjocka päls (väldigt kliig, vill rulla sig när hon rör sig etc), men hon har inte kommit...
Svar
16
· Visningar
1 271
Senast: Ise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka