Klippa nu?

shlubberdubb

Trådstartare
Har en häst i stallet som har 5cm päls och fäller, så inget fel på det. Problemet är att längden på pälsen gör att allt fastnar och tovar sig. Speciellt nu när hon fäller. Har precis stått och klippt bort tovor i armbågarna och på bogen.

Funderar på att ta in, tvätta, torka och klippa dessa partier med klippmaskin. Vill ju inte att hon ska få infektioner i huden av detta.

Hur hade ni gjort?

Sv: Klippa nu?

skulle nog ha klippt bort det, framförallt om det tovar sig vid ställen där utrustningen ligger så det kan ge skav.

Sv: Klippa nu?

klipp hela hästen i så fall, annars kommer det bli skillnad på klippta och oklippta partier när hon fällt klart.

säkert skönt för hästen att bli av med pälsen nu som det börjar bli varmare ute.

Liknande trådar

Utrustning Min shettis har märkbart varit störd av sin tjocka päls (väldigt kliig, vill rulla sig när hon rör sig etc), men hon har inte kommit...
Svar
16
· Visningar
1 261
Senast: Ise
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 641
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 157
Senast: Rie
·
Övr. Hund Jag har två chinese crested, en puff och en naken. När puffen var helpälsad ägnade jag mellan 20-40 minuter per dag till att borsta...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 170
Senast: Wenniz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar