Klippa ner Begonior?

S

susekl

Mina Begionior som jag köpte i början av augusti trivs hur bra som helst, växer och det kommer nya blommor hela tiden och det är ju trevligt. Nu är problemet att de börjar bli lite väl vildvuxna för att stå kvar på fönsterbrädorna snart. Kan man klippa ner Begonior lite lätt eller är det dumt med tanke på hur bra de verkar trivas? Om man ska klippa ner dem hur gör man det då bäst, vad ska man tänka på? Borde jag snart fundera på omplantering i några större krukor?

Sv: Klippa ner Begonior?

Jag har aldrig lyckats med att få begonior till att blomma om. Så för mej är det en slit pch släng blomma.
Men prova du, du kanske har "gröna fingrar" vilket jag saknar..:angel:

Liknande trådar

Trädgård & Växter Har fått hem Miscantusplantor som jag beställt. Det stod i beställningen att de inte skulle levereras förrän efter 17 mars, men de kom...
Svar
4
· Visningar
214
Senast: Tajger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 179
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade... 2
Svar
21
· Visningar
1 590
Senast: starcraft
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 138
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka