S
Svalan
Brukar ni få klorna klippta på era katter eller inte? Själv klipper jag inte mina katters klor eftersom jag tror att de sköter klovården själva genom att skrapa på klösbrädan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag klipper mina katters klor ca 1 gång per månad. De har klösträd som de använder flitigt men klorna blir ändå väldigt långa och vassa efter ett tag. Och det tar ju bara 5 minuter så är det färdigt sedan, och så slipper det göra så ont att bli "mjölktrampad" på när vi gosar.
/Erica
Brukar ni få klorna klippta på era katter eller inte? Själv klipper jag inte mina katters klor eftersom jag tror att de sköter klovården själva genom att skrapa på klösbrädan.
Jag klipper på mina, som är enbart innekatter. De klöser oftast inte ner dem tillräckligt, plus att jag inte vill att de ska ha så vassa klor då de leker, eller ifall de bråkar.
Jo, jag vet, men de slits ju ner av klösandet också, beroende på var de klöser och hur mycket. Hur som helst vill jag varken att de ska ha långa eller vassa klor.