klippa huvudet!

melvin

Trådstartare
hur i h*lvete får man till den där snygga, diskreta övergången på sidorna av huvudet när man klipper? :confused:

Sv: klippa huvudet!

Hur snygg pålle blir beror förståss på hur hårig han är... Men sätt på tränset och klipp fram till sidostyckena! Då blir han kanonfin!:idea:

jag menar liksom så att det inte blir en skarp kant, utan lite "fasat" liksom...är det någon som förstår hur jag menar???

tror jag har sett det på en del pållar.. menar du så att det liksom blir mindre & mindre klippt, typ, att det blir en mild övergång från rakad --> huvud? testa att klippa lite med sax, det kanske funkar? lättare att kontrollera. (alltså inte hela halsen med sax, men en bit bot huvudet kanske?)

ja, det är så jag menar! men, jag vet att man kan göra det men klippmaskinen, jag har sett det ju, och NÅGON här måste ju klippa så?

låter som att det borde funka att vinkla maskinen lite, så att den liksom inte går hela vägen ner mot huden?
hm, annars vet jag inte, har inte erfarenhet av klippmaskin sj..

antingen så "lättar" du på maskinen allt eftersom. Alltså, du för den längre och längre från huden så kanten fasas av..
Annars borde det gå att klippa medhårs oxå, då tar inte skären lika mycket päls.
Prova på kroppen där du ändå ska ta bort pälsen först så du får in tekniken! :D

jag vänder på maskinen och klipper med den upp o ner och då brukar det bli en mjukare kant på nått vis

jag vänder på maskinen och klipper med den upp o ner och då brukar det bli en mjukare kant på nått vis

Japp, det funkar! Hur snygg övergång det blir beror ju lixom oxå på hur pälsig den är, man kan inte trolla bort övergången tex mellan totalrakad och 5-centimeters islandspäls...:angel:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 505
Hästvård Någon som vet anledningen till att hästen ska stå på box i 24 h efter att den sprutats i en led? Jag glömde fråga veterinären och jag...
Svar
16
· Visningar
1 298
Senast: Freazer
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 733
Kropp & Själ Hittar inget vid googlande så jag frågar det allsmäktiga Bukeoraklet 😍 I morse när jag körde till jobb så nös jag. Inte någon liten...
Svar
3
· Visningar
290

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka