Klippa häst med koskär??

Centaur

Trådstartare
Kan man göra det?? :confused:
Börjar bli lite kris här, skären är på slipning och det verkar ta eoner innan jag får tillbaks dom. Har andra skär, men dom passar inte på maskinen. Det ända jag har är skär för ko. Går det att klippa med dom?? Nån som provat??

Vi klippte vår shettis med en koklippmaskin, det funkade men det blev lite ränder. Fast dom försvann efter en tid....

det går, tror jag har gjort det ett par gånger. blir aningens randigt, men en duktig klippare och koskär blir oftast bättre än en dålig klippare och hästskär :smirk:.
Ränderna går bort så fort du får ryktat ordentligt efter ett par dagar.

Får chansa på att prova då. Jag kan ju klippa, och hästen brukar stå lugnt. Om han blir lite ranidg är inte så farligt, hans päls växer så snabbt ut igen, och innan dess har jag förhopningsvis fått tillbaka mina hästskär!

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
681
Senast: Badger
·
Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 179
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
737
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka