Klippa caslickopererade sto

Karoliten

Trådstartare
Hej!hur klipper ni som har Caslickopererade ston?Försökt få ut vet men det går trögt. Mitt sto är väldigt igensytt svårt för en som aldrig klippt upp ett sto och veta var jag ska snitta.Ska jag snitta uppåt eller nedåt ?Hittar inget "naturligt" sätt att klippa på.
 
Hej!hur klipper ni som har Caslickopererade ston?Försökt få ut vet men det går trögt. Mitt sto är väldigt igensytt svårt för en som aldrig klippt upp ett sto och veta var jag ska snitta.Ska jag snitta uppåt eller nedåt ?Hittar inget "naturligt" sätt att klippa på.
Mitt sto var sytt "uppåt", det är enda stoet jag någonsin kikat närmare på som varit caslicksytt. Jag hade en kirurgsax och klippte uppåt. Stoet kände det inte alls men jag tror inte hon var så mkt sydd. Var extremt läskigt iaf!
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
460
Senast: Nikan
·
Avel Hej! jag behöver tips från er med mer erfarenhet. Jag har några ston på besök till min hingst, varav ett av dem aldrig varit betäckt...
Svar
9
· Visningar
1 392
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 458
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 278
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • E-coli hund
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp