Klinikbesikting, tar försäkringsbolaget det?

Keeley_

Trådstartare
Hej! Ngn som vet om försäkringsbolaget tar klinikbesiktingen om man väljer att göra detta innan köp/försäljning?

Undrar även vad det kostar cirka att göra en klinikbesiktning på en välkänd hästklinik med normala priser? Både böjprov och röntgenplåtar ben/rygg?

Tacksam för svar...

Sv: Klinikbesikting, tar försäkringsbolaget det?

Nej, försäkringsbolag ersätter vid skada och/eller sjukdom, inte klinikbesiktningar för köp.

En "vanlig" besiktning utan röntgen går på mellan 1500-2000 här, och röntgen beror ju på antalet plåtar, så det är svårt att sia om.

Försäkringen täcker inte en besiktning.Har i o för sig aldrig försökt få någon betald ...Priser är lite olika men runt 2000 för en klinikbesiktning och runt 4000 för en exportröntgen har vi betalt.Men då röntgades inte ryggen. Ring dit du tänkt åka och fråga,så får du mer exakt.

Nej, det går inte under veterinärvårdsförsäkring. Det är ju inte veterinärvård.

Priset beror helt på vilken klinik, det varierar mellan 1200-6500 kr ungefär, exkl. plåtar.

Nej, inget försäkringsbolag betalar en besiktning. Tänk vilka premier det skulle bli om sådana saker täcktes av försäkringen!

A

Nej det täcker inte försäkringen.
Grundbesiktigade i Halmstad för 1245:-

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 483
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 275
Senast: lizzie
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 868
Senast: Jamtland
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka