klickerträning

cili

Trådstartare
vad har ni lärt era hästar med hjälp av klicker? och hur gick ni till väga? (berätta bara lite kort)
hur länge har ni arbetat med klickern?

inga långa utlägg om vad klicker är tack, det går att läsa i gamla trådar (sök på "klicker"), som sagt är jag bara intresserad av vad hästarna fått lära sig

Sv: klickerträning

Har bara precis börjat med klickerträning med Girl, men hon har lärt sig lägga mulen på min axel iallafall :)

Hon har lärt sig att inte tugga på min jackficka (och på mig) när hon vill ha godis. Hon bits inte längre, och har slutat tigga. Hon vet att hon inte får något förrän det klickar. Den bästa fördelen med klickmetoden...;)

jag har kommit en bit på apport, jag har lärt henne putta på en låda när jag säger ta den, oavsett vart lådan är, om den är på marken i min hand ovanför huvudet och så, nu ska jag lära henne att bita tag i den och sedan plocka upp den, men hon vägrar bita i den!!

min plan är att lära henne apport.

Två av mina är tränade att backa, stå still och apporterandet är på väg. Vi har tränat lite smått då och då under en kortare tid.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
884
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 331
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 105
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 439
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar