Disen
Trådstartare
Ni som klickar in olika moment, gör ni alltid klart ett trick innan ni börjar på nästa? Eller hur vet hunden vilket moment ni vill att den ska göra vid just det tillfället? Har ni någon signal som säger "nu är det tassbeteende" osv. Om ni ska lära in ett beteende som följs av ett annat, placeras då hunden i någon utgångsposition? Exempelvis 'sitt fint', sätter ni den först och väntar eller får den komma på själv att den ska sitta först?
På kvällarna klickar jag lite olika trix med hundarna under reklamen när jag ser på TV. Nu låg jag och funderade på om jag kan/bör göra det enklare för hundarna då dom slår knut på sig själva och testar alla tricks tills det klickar.
Så, hur gör ni?
(Ursäkta om det blev flummigt. Är trött och skriver från mobilen. Gott nytt år alla! )
På kvällarna klickar jag lite olika trix med hundarna under reklamen när jag ser på TV. Nu låg jag och funderade på om jag kan/bör göra det enklare för hundarna då dom slår knut på sig själva och testar alla tricks tills det klickar.
Så, hur gör ni?
(Ursäkta om det blev flummigt. Är trött och skriver från mobilen. Gott nytt år alla! )