Klickande leder

P

Punkity

Har hört flera olika hästar som klickar i lederna i början av ridpass. Vad beror det på? Bör man göra något åt det och i så fall vad?

Sv: Klickande leder

Lite för lite ledvätska i leden har jag hört.
Fick även jag glucosamin som ordination- hjälpte inte ett dugg trots at jag gav 2 burkar...

Fast det har försvunnit...

*Delvis KL

Ok, när och hur försvann det då?

Glucosamin har jag hört är delvis bluff då det är väldigt skiftande innehåll beroende på märke... Är det någon som vet på vilket sätt det skulle verka?

Tyvärr försvann inte mitt innan operation- men det tror jag inte att speciellt många behöver göra för den sakens skull... Se bara till att hästen mjukas upp ordentligt innan du börjar jobba den...

Sedan vet jag inte om man ska kolla om det blir bättre eller sämre av varierande underlag...

Liknande trådar

Hästvård Någon som har erfarenhet av skadad SI-led och skadad disk mellan L6/S1? Disken är tydligen en följdskada av att SI-leden är skadad…...
Svar
2
· Visningar
351
Senast: slant98
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
737
Senast: tara
·
Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet...
2
Svar
25
· Visningar
1 540
Senast: jemeni
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 459

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II
  • Dressyrsnack nummer 18