Klibbig aralia

sthu

Trådstartare
Jag blir tokig på mina paraplyaralior! De klibbar ner fönster, fönsterbräde och krukor med någon genomskinlig klisterliknande grej. Bladen är också täckta i detta klibb.. Inga andra växter är påverkade.

Någon som vet vad det är och hur man blir av med det?
Växterna är fina annars, så det känns dumt att slänga dem. Men nu börjar jag bli riktigt trött på dem!

Sv: Klibbig aralia

Jahaja, det var sköldlöss i mängder på växterna. Skäms lite över att jag inte sett det tidigare.. Men nu är båda araliorna tvättade med såpa och ser redan mycket piggare ut! Har torkat fönster, krukor och fönsterbrädor med sprit i hopp om att hindra smitta. Ingen annan växt är angripen (än) så jag hoppas de klarar sig..

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
786
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 680
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 611
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar