Kliar sig och tappar päls, hjälp!

BulletForMyValentine

Trådstartare
Min pålle har börjat klia sig väldigt mycket speciellt på bog, hals, huvud och mellan frambenen. Han har oxå tappat/ kliat bort pälsen på halsen.:(
Han har mycket mjäll i pälsen. Jag har försökt kolla efter löss men kan inte se nått kryp alls.:(.

Vad kan detta vara? Jag har funderat på pälsätare eller fuktexem men jag kan ju inte se några kryp. Upplever oxå att huden där pälsen är borta är hård/ tjock på nått sätt.

Snälla hjälp mig!
//B

Sv: Kliar sig och tappar päls, hjälp!

Va ute och kolla en gång till noggrannare och visst va det pälsätare som kröp omkring i pälsen:(.
Så vad gör jag nu? Vad ska jag behandla med? Finns Etotal kvar så att det går att få tag på?

//B

Tror du får problem med att hitta Etotal. Det kan funka med Switch pour on om du hittar det. Det kommer ju oxå att bli förbjudet.

Switch och klippa lusrand under manen är mitt tips, fungerade på min som fick pälsätare.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 743
Hästvård Min häst har kliat sig nu i ca 2 v. Allt började i samband med att vi släppte ut honom i stor hage från att ha gått i grus sjukhage i...
Svar
10
· Visningar
1 181
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hejsan! I höstas klippte jag min islandshäst då han blev för varm under träning. Han klipptes första gången i oktober, då jag klippte...
Svar
14
· Visningar
2 555
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Jag har en Islandshäst som sedan en dryg månad tillbaka kliar rumpan, svansen och mankammen. Hon sätter vanligtvis svansen i krubban och...
2
Svar
26
· Visningar
5 984
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka