Kliar sej maniskt ????

orcide

Trådstartare
Hej alla
Vi bytte hagar i eftermiddag till våra 5 hästar( kallblod) denna hage är fullt bete i och dom flyttade bara 10meter ,.,
Det var mkt bete i den tidigare hagen oxå men inte så här (1meter högt).
Nu i kväll verkar dom stressade och kliar sej hysteriskt alla 5 ???
Finns det växter som kan ge denna reaktion eller kan det vara mkt mera insekter i denna hagen ??
Någon som vet ??
 
Sv: Kliar sej maniskt ????

Ni har väl flyttat dom därifrån? Måste vara något som dom ätit av där.
 
Sv: Kliar sej maniskt ????

Ingen aning om vad det kan vara. Men det låter ju iaf som något som dom inte tål. Har ni flyttat dom?
 
Sv: Kliar sej maniskt ????

Nee vi var där nyss och det gick inte att fånga dom i mörkret dom var skit stírriga o spprang över folk :(
 
Sv: Kliar sej maniskt ????

Det låter ju inte bra. Skulle ha flyttat på dom direkt när ni såg att alla började att klia sig. Ring och rådfråga med en veterinär.
 
Sv: Kliar sej maniskt ????

Det är kolsvart men det var inte extremt mera det borde jag ha märkt ..
 
Sv: Kliar sej maniskt ????

Kan ju inte vara mer knott och mygg i hagen bredvid. Något konstigt är det ju när alla börjar klia sig frenetistk
 
Sv: Kliar sej maniskt ????

gejsa skrev:
Det låter ju inte bra. Skulle ha flyttat på dom direkt när ni såg att alla började att klia sig. Ring och rådfråga med en veterinär.
Ja du då kan ju du ensammen flytta 5 stora kallblod i kolsvart mörker mitt i natten som dessutom är stirriga och onåbara !
Och det finns ingen vet att ringa på natten ..
 
Sv: Kliar sej maniskt ????

Vad är detta för svar!!! Då kan du flytta......det är väl inte mina hästar och mitt bekymmer. Ni skulle ju genast ha flyttat dom när ni såg att alla kliade sig som dom gjorde. Man kan inte sitta här och fråga och vänta på att det ska gå över. Herregud människa har du inte något vett i skallen.
Och visst finns det veterinärer att ringa. Det finns alltid jourvet och det är alltid dygnet runt. Är man rädd om sin häst så ringer man och kollar om det kan vara något farligt.
Nu slutar jag att skriva till dig. Vill inte sitta och få skäll av dig. Det är inte jag som har satt hästarna i denna hage precis.
 
Sv: Kliar sej maniskt ????

Ja att sitta o säja flytta hästarna är lätt för den som inte behöver göra detta .
En är omöjlig att fånga tex mm mm + att det är kolsvart .
Jag frågade om nån VISSTE något om detta inte gissningar .
 
Sv: Kliar sej maniskt ????

Det kan vara mkt mer insekter i denna hage då gräset är högre. Gickk det bra fram till kvällen så kan det ju vara både knott eller mygg...
 
Sv: Kliar sej maniskt ????

I högt gräs trivs småflugor, som bildar enorma "svärmar".
Vi har så i en av våra hagar. För varje steg man tar, så väller det upp dessa eländen i massor. I övriga hagar är det inte alls lika mycket.

Jag tycker ni ska slå gräset i den hagen. Dels för att få ner flugförekomsten och dels för att hästarna kommer att trampa ner gräset i stället för att äta upp det. MIna hästar har då sldrig varit speciellt förtjust i meterhögt (övervuxet) gräs..
 
Sv: Kliar sej maniskt ????

våra hästar käkar allt :S
men det var knott såg jag idag så dom får bara gå i den hagen på dagen numera ..
 
Sv: Kliar sej maniskt ????

orcide skrev:
Ja att sitta o säja flytta hästarna är lätt för den som inte behöver göra detta .
En är omöjlig att fånga tex mm mm + att det är kolsvart .
Jag frågade om nån VISSTE något om detta inte gissningar .

Om inte du visste hur tror du då att vi andra kan veta?:angel:
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 668
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 640
Senast: Kjerulfia
·
Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
1 992
Senast: TinyWiny
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 375

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp