Kli i örat?

vindvissla

Trådstartare
Upptäckte igår att han "flickade" med öronen och kliade sej, tänkte inte mer på det men idag är det värre. Han verkar uppenbarligen störd över att det kliar.

Jag kan inte se någonting i örat, förutom ett par svarta pluppar, men jag tror det är stelnat blod för att han har kliat sej.

Hur börjar skabb? Kan det vara nåt sånt? Stackars misse....

Sv: Kli i örat?

lär vara skabb... min ena ha de med, så skynda till veterinären innan de blir värre.ett elände å få bort från dem....

lycka till!

Våra hårbollar verkar jämt få dom. Har sprungit hos vet ett antal gånger men dom kommer jämt tillbaka dom odågorna -_-

Se till att få veterinärtid så fort som möjligt. Som crystalica säger så är öronskabb ett elände att få bort (förutom att kattern givetvis lider av klådan :crazy: ) så på't så fort som möjligt innan det blir värre!

Håller med de andra, det låter som öronskabb. Det är ofarligt, men knappast något roligt så se till att påbörja behandling så fort som möjligt (efter konsultation av veterinär, såklart).

Liknande trådar

Katthälsa Var på den årliga tandkollen med min herre idag, och nya missan fick också en koll. Hon hade inte verkat besvärad från munnen alls, men...
2
Svar
37
· Visningar
4 955
Senast: Sol
·
Hundhälsa Då min förra hund led av diverse problem, och därför fick sluta sina dagar för tidigt, så är jag numera nojjig för minsta lilla sak. Min...
Svar
6
· Visningar
1 510
Senast: pepp
·
Hästvård När hovslagaren var här i förrgår upptäckte jag att hästens öron såg "skabbiga" ut. Jag kan plocka/skrapa bort päls och vid rötterna på...
Svar
3
· Visningar
1 247
Senast: Constance
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 386
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV