Kli i kroppen

icca78

Trådstartare
jag behöver eran erfarenhet... jag har ett två årigt islandsto som verkar ha myror i hela kroppen ;) hon kliar sig inte hagen eller så men hon formligen älskar när man tar på henne....spelar ingen roll vart på kroppen, i öronen, i karlederna you name it, hon har "lågnäsa" bara man lägger handen på henne.. min fundering är nu har någon hört talas om nån häst med onormalt kli i kroppen eller är det helt enkelt bara så att min häst älskar att bli kliad precis över allt... till det hela kan sägas att hon knapt är hanterad så hon kan inte ha vant sig vid kliandet...

förslag???

Sv: Kli i kroppen

Haha, min gubbe på 21år är precis likadan.
Dock är han eksemhäst och kliar hela tiden. ;)
Men de räcker med att borsta eller stå nära hans "favoritpunkt" så kör han fram långnäsan och vill bli kliad. Och kliar mer än gärna tillbaka :)
Detta, vår som höst, sommar som vinter :)
Det är hans sätt att liksom "vara" med mig. Han får ge tillbaka (då han kliar tillbaka på mig)

Det är en del av hans charm ^^

Sv: Kli i kroppen

visst är det en del av charmen.. men jag vill försäkra mig om att det inte är ett medicinsk problem on du förstår vad jag menar....

Liknande trådar

Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 962
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det känns faktiskt som att jag äntligen har förstått och hittat en riktning när det gäller arbetet med min hälsa! ”Bara” 9 år efter att...
Svar
0
· Visningar
473
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Ny hund, frisk hund och välmeriterade föräldrar. Allting kändes så bra och vi fäste oss vid honom ögonblickligen. Vi tog med honom hem...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 578
Senast: lady_vip
·
Övr. Hund Har ju som en del säkert sett en vavva-valp. Han är 4 månader och jag har haft honom i en. Han brukar anpassa sig snabbt & bra till nya...
Svar
7
· Visningar
1 182
Senast: Zizzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Hypotyreos
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur