Klena (bruks/lydnads)hundsmänniskor?

I

IrishDraft

Ja, sommarens eviga plåga... Dålig uppslutning på allmänträningarna på brukshundsklubben. Här tycker man sig höra till den mindre engagerade sorten, som saknar tidsplan för sitt tävlande osv. Men träna och tävla vill man ju. Och för platsliggning och platssittning är det ju väldigt behändigt med allmänträningar. OM det bara kom folk på dem... Suck...

Jag börjar undra om det är någon okänd mystik runt detta eller om hundsmänniksor helt enkelt är klena...

Förra veckan, dagen före midsommaraftorn dvs en HELT vanlig dag: Enligt hemsidan: Allmänträning. Verkligheten: Inte en kotte på klubben, förutom två grabbar som flydde när det började duggregna. Resultat: Fick ligga plats själv. :grin:

Den här veckan: 6 stycken på klubben plus mig. Förväntar mig någon typ av organisation på det hela (Det har vi där jag vanligen är... detta är min "sommarklubb") Plötsligt sitter en person plats på egen hand, Jaha, tänker jag undra om det är platssittningen fastän ingen sa till... Sen lägger samma person ner sin hund och går och gömmer sig. Efter två minuter går en annan tjej fram och lägger ner sin hund efter ett tag gör ytterliggare två personer samma sak. Suck, tänkte jag prata funkar det? :crazy:

Det var tydligen platsliggningen. Jag fick själv organisera en platssittning och platsliggning senare. Behöver jag säga att jag frågade samtliga som var kvar? (två stycken...) Och att det gjorde att jag introducerade platssittning till två hundar som inte vanligtvis gjorde detta med sina mattar.

Jag känner mig bara lite gnällig. Ska jag behöva organisera Platsliggning och platssittning nästa vecka? Tydligen... Jag blir bara lite... suckig...

Sv: Klena (bruks/lydnads)hundsmänniskor?

Ja, alltså bruksklubbarna är ett kapitel för sig ibland. Jag var nere ikväll med förhoppningen om lite störningsträning. Inte en enda människa. Fast det var en jättetrevlig solig kväll!

Det är svårt med nya klubbar också. Jag har nyligen flyttat dit jag bor nu och det är svårt att komma in i en ny klubb. Speciellt när folk inte är där! :mad:

Tyvärr är det många klubbar som har uppehåll under sommaren eller någon vecka under sommaren. Det brukar iallafall inte vara så mycket folk på klubben där jag går under sommaren. dDe som håller till där på sommaren är bla de som tränar privat, poliserna och vissa spår och lydnadsgrupper

Tyvärr är det många klubbar som har uppehåll under sommaren eller någon vecka under sommaren. Det brukar iallafall inte vara så mycket folk på klubben där jag går under sommaren. dDe som håller till där på sommaren är bla de som tränar privat, poliserna och vissa spår och lydnadsgrupper

Jo, visst kan man ha uppehåll... Men då borde det inte stå "Allmänträning" på hemsidan aktuell dag... Jag blir bara så trött på dom när dom håller på sådär... Gissa mer? På anslagstavlan sitter förra årets "allmänträningslapp" kvar. Så den och hemsidan hävdar olika tider... INgen av dom stämde tydligen... Suck

Har ni inga träningsvärdar?

Dom hade förra året jag var där, då var det olika varje gång som tog tag i platsliggandet. Då funkade det bra... Men i år verkar det vara värre med den varan...

Även hundfolk har väl rätt till ledighet :confused:
Är det sk "fria" träningar som gäller (vilket det verkar vara) så tränar väl var och en för sig. Vill man då ha fler med under platsliggning/träna med störningar etc. så får man nog öppna munnen och säga till om det finns fler på plan..

Det är svårt med nya klubbar också. Jag har nyligen flyttat dit jag bor nu och det är svårt att komma in i en ny klubb. Speciellt när folk inte är där! :mad:

Jag blir så irriterad på många personers beteende på brukshundklubben:mad: När det kommer nya personer som försöker 'komma in' släpper folk inte till det minsta. Tvärtom ställer de sig ännu tätare i sin ring och hejjar inte ens när det kommer folk som ser lite nya och bortkommna ut. Vad är det för stil??

Sen är ju min främsta hemmaklubb en inbiten lydnads- och bruksaktiv klubb. Kommer man dit och vill köra agility/freestyle, inte har en bruksras och dessutom inte är kvinna mellan 30 och 40 är man helt fel ute;)

Detta var lite OT, men var bara tvungen att vädra lite:D

Gilly

Fortsättning...

Jag har kommit på varför det aldrig är någon på allmänträningarna...

Senast (jepp jag fick faktiskt en platsliggning den gången också för vi var hela två stycken där) var det någon som klippte gräset (väldigt trevligt, det var ju inte som att man var ivägen när man ville träna eller så...:cool: ) och andra delen av paret var där... Det kom fram när jag pratade lite att "dom var ju en grupp som tränar på måndagkvällar"...

Jag tänker ta mig f-n lägga ner detta snart... Varför i hela h-vete rent ut sagt ska dom klumpa ihop sig och välja helt andra dagar att träna på... Det är ju som gjort för att folk ska känna sig utanför... Om dom nu är en grupp som tränar på måndagkvällar varför ligger inte allmännträningarna på måndagkvällar? jag blir så in i norden trött...

Ville bara häva ur mig lite för jag blir så förbannat trött på hela grejen... :mad:

Liknande trådar

Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna...
2
Svar
37
· Visningar
3 925
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Har sett många gnäll och "skriva av sig" trådar så jag provar väl med det jag också.. Kanske kan hjälpa:p Var på "min" klubb och...
Svar
2
· Visningar
833
Senast: Zantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka